به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، از ساعات اولیه صبح امروز تعدادی از هموطنان هنردوست و عاشق میراث فرهنگی اصفهانی تماسهایی را با خبرگزاری فارس اصفهان برقرار کردهاند مبنی بر اینکه افرادی در داخل محوطه چهل ستون با یک دستگاه لودر در حال گودبرداری در این بنای تاریخی هستند.

به همین منظور خبرنگار فارس به محل مراجعه کرده و وی نیز گزارش مردمی را در ارتباط با گودبرداری در محوطه کاخ چهل‌ستون تایید کرده است.

به گفته شاهدان عینی و همچنین گزارش خبرنگار فارس این لودر از اوایل صبح امروز پنج‌شنبه به گودبرداری در این محل مشغول شده است و هم‌اکنون نیز گرد و خاک ناشی از این گود برداری فضای اطراف این بنای زیبا و همچنین خیابان سپاه را پر کرده است.

با توجه به اینکه این لودر در فاصله حدود ۳۰۰ متری کاخ چهل‌ستون مشغول به گودبرداری است ممکن است لرزش‌های ناشی از این گودبرداری به کاخ زیبای چهل‌ستون آسیب جدی وارد کند و به همین لحاظ مردم اصفهان از این موضوع نگران هستند.

خانمی که یکی از مسئولان کاخ چهل‌ستون بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این گودبرداری با مجوز سازمان میراثفرهنگی انجام شده است، گفت: این گودبرداری به بنای تاریخی کاخ چهل‌ستون هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند و تمامی عملیات گودبرداری به صورت کارشناسی انجام شده است.

همچنین تعدادی ماشین سنگین حمل خاک نیز در محوطه کاخ چهلستون در حال تردد است که و دو دهانه درب ورودی کاخ چهلستون نیز به طور کامل باز شده بود که نشان دهنده این است که کامیونها از این محل عبور و مرور میکنند اما پس از مراجعه خبرنگار فارس مسئول مربوطه به نگهبانی دستور داد که درب ورودی بسته شود که نگهبان در جواب وی گفت ماشینهای حمل خاک در حال تردد هستند و امکان بستن درب وجود ندارد اما با درخواست مکرر وی دربهای ورودی بسته شد.