به گزارش افکارنیوز، س به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، آنتونیس ساماراس تصریح کرد ، در دیدار هفته آتی با آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسیس اولاند رئیس جمهور فرانسه از آنها خواهم خواست تا مهلت دو ساله بیشتری به آتن بدهند تا ما بتوانیم برنامه های ریاضت اقتصادی مذ نظر وام دهندگان بین المللی را اجرا کنیم.

یونان برای پنجمین سال متوالی با رکود اقتصادی روبرو است. ارزش تولید ناخالص داخلی یونان در پنج سال اخیر بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است. رشد اقتصادی یونان در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۶.۹ درصد کاهش داشته و این رقم در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی نیز با کاهش ۶.۲ درصدی روبرو شده است.

یونان پس از اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری منطقه یورو را دارد. دولت یونان قصد دارد طی سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۱.۵ میلیارد یورو از هزینه های بودجه را کاهش دهد. بازرسان بین المللی به تازگی به یونان سفر کرده اند تا از نزدیک تازه ترین تحولات اقتصادی و مالی این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

منابع آگاه اعلام کردند: بازرسان بین المللی بار دیگر طی ماه سپتامبر به یونان سفر خواهند کرد و این کشور قطعا تا ماه اکتبر هیچ کمک مالی بین المللی جدیدی دریافت نخواهد کرد.

مایکل فوشس معاون امور پارلمانی حزب دموکرات مسیحی آلمان تاکید کرد، اگر نشانه ای از تلاشهای دولت یونان برای جلب رضایت و اعتماد وام دهندگان بین المللی وجود نداشته باشد، آلمان از وتوی احتمالی اعطای کمکهای مالی بیشتر به یونان خودداری نخواهد کرد و پرداخت هر گونه کمک مالی جدید به این کشور بحران زده را وتو خواهد کرد.

یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی کمکهای مالی دریافت کند و در برابر دریافت این کمکها متعهد به اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه شده است. بدهی یونان به بیش از ۳۵۰ میلیارد یورو رسیده که این رقم معادل ۱۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی است.

این مقام آلمانی افزود: اگر یونان نتواند اعتماد وام دهندگان بین المللی را جلب کند آلمان نیز نمی تواند با اعطای کمکهای مالی جدید به این کشور موافقت کند. یونان باید پایبندی خود به تعهدات بین المللی را نشان دهد .مرکل نیز پیش از این خواستار کاهش و یا قطع کمکهای مالی بین المللی به یونان شده بود . اجرای این درخواست به خروج قطعی یونان از منطقه یورو منجر خواهد شد .