به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از شبکه فاکس نیوز، ماتان ویلنای وزیر دفاع غیر نظامی کابینه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اقدام علیه ایران علاوه بر اینکه منجر به جنگ در چند جبهه خواهد شد در عین حال می تواند منجر به بروز جنگی طولانی و خونین برای مدت یکماه بشود.

ویلنای که قرار است از سمت خود کناره گیری کرده و بعنوان سفیر رژیم صهیونیستی در چین انجام وظیفه کند، افزود: دفاع غیر نظامی و جبهه داخلی هرگز مانند گذشته آماده دفاع نیست معهذا کشور باید در صورت جنگ با ایران از خسارت های سنگین استقبال کند و با آنها کنار بیاید.

وی افزود: خسارت می تواند کم یا زیاد باشد به هر حال باید برای این سناریوها به گفته بهترین متخصصین آمادگی داشته باشیم و ارزیابی هایی که برای مدت زمان این جنگ صورت گرفت حکایت از آن دارد که جنگ می تواند ۳۰ روز و در چندین جبهه به طول بینجامد.

این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهونیستی افزود: همانطورکه مردم ژاپن می دانند زلزله ای خواهند داشت وبرای آن آمادگی دارند شهروندان اسرائیلی ههم باید بدانند که آنها در اینجا زندگی می کنند و باید آماده باشند و انتظار موشکها را در داخل داشته باشند و این برای دفاع مدنی خوشایند نیست اما تصمیمات باید اتخاذ شود و ما باید آماده باشیم.