به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد ، لاگارد روز ۲۲ اوت به مصر سفر خواهد کرد تا حمایت خود را از دولت جدید و تحولات اخیر سیاسی و اقتصادی در این کشور نشان دهد .

بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول در این بیانیه افزود: سفر لاگارد به مصر نشانگر تعهد این صندوق به حمایت از مصر و تحولات اخیر این کشور است. سفر لاگارد به مصر در پی دعوت رسمی مقامهای ارشد دولت قاهره صورت خواهد گرفت.

وزیر دارایی مصر پیش از این تاکید کرده بود در سفر آتی هیات صندوق بین المللی پول به مصر در خصوص دریافت وام ۴.۸ میلیارد دلاری از این نهاد مالی بین المللی مذاکره و رایزنی صورت خواهد پذیرفت.

میزان ذخایر ارزی مصر طی دو سال اخیر به شدت کاهش داشته است. میزان ذخایر ارزی این کشور از ۳۶ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به کمتر از ۱۸ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۱ رسیده است.

بانک مرکزی مصر مجبور شده است طی ماه‌های اخیر برای جلوگیری از روند نزولی کاهش ارزش پول ملی این کشور، ذخایر ارزی بیشتری را برداشت کند. دولت مرسی مجبور است در خصوص اجرای سیاستهای سخت گیرانه اقتصادی یا دریافت کمکهای مالی خارجی تصمیم گیری کند.

تنشهای سیاسی و درگیری های داخلی در مصر پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک تاثیرات منفی زیادی بر بخشهای مختلف اقتصادی این کشور داشته است .بانک مرکزی مصر اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور در ماه جولای به کمتر از ۱۴.۴۲ میلیارد دلار رسیده که کمتر از نصف ذخایر ارزی این کشور در سال ۲۰۱۰ است.