به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، روزنامه حریت چاپ ترکیه می نویسد: در حالی که آمریکا معتقد است هنوز تلاش های دیپلماتیک برای حل مسئله هسته ای ایران وجود دارد اما مقام های اسرئیلی هر روز صحبت از جنگ می کنند و همانطور که مقام های ایرانی تهدید کرده اند چنین اقدامی می تواند احمقانه باشد و پیامدهای آن برای اسرائیل بسیار زیانبار خواهد بود.

حریت می نویسد: اظهارات مقام های ایران در پاسخ به سخنانی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع[جنگ] اسرائیل در روزهای اخیر مدام از این صحبت کرده اند که بطور جدی به اقدام نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران فکر می کنند در حالی که ایران این تهددید را " جنگ روانی " می داند.

حریت در ادامه آورده است: در واشنگتن نیز کاخ سفید اصرار دارد که هنوز فرصت برای " استراتژی فشار " از طریق تحریمها برای تنبیه ایران وجود دارد و قدرتهای جهانی علی رغم اینکه تاکنون پیشرفتی در گفتگو با ایران نداشته اند اما هنوز به مذاکره با تهران درباره برنامه هسته ای این کشور ادامه می دهند.

این روزنامه می نویسد: با این وجود واشنگتن هنوز عقیده به دیپلماسی دارد و معتقد است که ایران باید از این فرصت استفاده کند.