به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "حسن حب الله" نماینده حزبالله در پارلمان لبنان با اشاره به تغییر معادلات سیاسی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و سرنگونی رژیمهای دیکتاتور عربی نزدیک به آمریکا و دشمن صهیونیستی، گفت: امسال در حالی روز جهانی قدس را گرامی میداریم که ملتها و مقاومت در اوج قدرت قرار دارند و در مقابل دشمن صهیونیستی درانزوا قرار دارد.

وی با اشاره به آمادگی جهان اسلام برای بزرگداشت روز جهانی قدس در آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان، نامگذاری این روز از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به خاطر قرار دادن آرمان فلسطین در مرکزیت قضایای ملت‌های اسلامی دانست و گفت: روز جهانی قدس در سال جاری در شرایط ویژه و استثنایی فرا می‌رسد که انقلاب‌های ملت‌های منطقه در راس آن شرایط است.

حب الله دمشق را دژ مستحکم در رویارویی با امپریالیسم جهانی خواند و تاکید کرد که مقاومت نمی‌تواند در برابر این هجمه جهانی سکوت کند و در صورتی که ضربه‌ای به این عضو محور مقاومت وارد شود در آن صورت همه احتمالات و گزینه‌ها وارد خواهد بود.

وی با اشاره به سرنگونی برخی رژیم‌های دیکتاتوری عربی منطقه در چند ماه اخیر تاکید کرد که ملت‌های منطقه در شرایط نهضتی و بیداری به سر می‌برند که این موضوع بیانگر سطح آگاهی ملت‌ها است زیرا تحولات اخیر در راستای تحقق اهداف استراتژیک مردم صورت می‌گیرند.

حب الله تحولات اخیر کشورهای عربی را بیداری اسلامی خواند و با هشدار نسبت به مصادره شدن این انقلاب‌ها توسط آمریکا گفت: با از بین رفتن رژیم‌های عربی نزدیک به غرب، آمریکا منافع خود که قبلا توسط دیکتاتورهای سابق تامین می‌شد را از دست رفته می‌بیند و لذا سعی می‌کند سوار موج‌های انقلابی شود که این موضوع بیداری بیش از پیش انقلابیون را می‌طلبد.

این نماینده برجسته پارلمان لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی هیچ گاه نتوانسته‌اند از قدرت جنبش‌های مقاومت اسلامی در منطقه خاورمیانه بکاهند، تاکید کرد که روز جهانی قدس هر ساله با شکوهتر از سال‌های پیشین برگزار می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که ملت‌های منطقه در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های خود گام برمی‌دارند.

وی آرمان فلسطین را مساله مرکزی جهان اسلام خواند و بر لزوم تدوین راهبردهایی برای آزادی قدس شریف و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اجدادیشان تاکید کرد و افزود: منظور از راهبرد عملیاتی همان مقاومت مسلحانه جهت مقابله با دشمن صهیونیستی است.