به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آمارهای رسمی در انگلیس نشان داد که نام محمـد در سالهای اخیر رایجترین نام در این کشور بوده و با وجود نامهای پرکاربرد دیگر، جایگاه خود را حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری(عربی) شبکه سی‌ان‌ان، اداره ملی آمار انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام «هری» در سال ۲۰۱۱ رایج‌ترین نام در انگلیس بوده است اما اگر اختلافات هجایی با نام محمد در زبان لاتین در نظر گرفته شود، محمد رایج‌ترین نام لقب می‌گیرد.

گفته می‌شود نام محمد به چهار شکل زیر کاربرد دارد:

Mohamed و Muhammad و Muhammed و Mohammad.

بنا بر این گزارش، «محمد» تنها اسمی است که از سال ۲۰۰۷ جایگاه خود را در صدر لیستی از اسامی پرکاربرد در انگلیس و ولز حفظ کرده است.

نام محمد در انگلیس، برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ پرکابردترین نام لقب گرفت و سال بعد نیز با کنار زدن نام اولیور رایج‌ترین اسم شد.

بر اساس آمار اداره ملی آمار انگلیس، ‌ نام هری در سال ۲۰۱۱،۷ هزار و ۵۲۳ بار و اولیور ۷ هزار و ۷ بار و نام محمد ۶ هزار و ۹۴۵ بار انتخاب شده است.

در این گزارش آمده است که آمار جدید نشان میدهد که میزان افزایش ۲ درصدی مسلمانان در انگلیس در سال ۱۹۹۰ به ۴.۶ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است و پیشبینی میشود این میزان به ۸ درصد در سال ۲۰۳۰ برسد.