به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ ناصر اصلانی اظهار داشت: با اعلام چند فقره سرقت های خشن خیابانی در شهرستان شهریار و وصول دو فقره پرونده زورگیری از کلانتری ۱۱ مرکزی شهریار به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه افرادی با یک دستگاه زانتیا نقره ای رنگ در مناطق خلوت وتاریک این شهرستان پس از سد کردن راه خودروهای عبوری، وجوه نقد، تلفن همراه واشیاء قیمتی قربانیان را به سرقت برده وسریعا از محل متواری می شدند، طرح ویژه ای برای به دام انداختن عاملان این سرقت ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: با وصول پرونده فوق به پلیس آگاهی استان و با توجه به اظهارات شاکیان ومالباختگان، چهره فرضی یکی از سارقان زورگیر وشرور ترسیم شده ودر ادامه بررسی های پلیس مشخص شد فرد مذکور یکی از اشرار با سابقه استان بوده که در سنوات گذشته به جرمهای شرارت، آدم ربائی و اخاذی از شهروندان توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شده وبا قرار وثیقه ۲میلیارد ریالی روانه زندان شده بود که پس از اخذ مرخصی به زندان برنگشته ومجددا با همدستی دو نفر دیگر به جرائم خشن زورگیری وخفت گیری ادامه می دهد.

وی گفت: با وقوع یک فقره زورگیری خودرور توسط اعضای این باند در شهر اندیشه، سرنخ تازه ای از باند زورگیران بدست آمده وبا تلاشهای شبانه روزی پلیس، محل اختفای سرکرده این باند که از اشرار تحت تعقیب پلیس نیز بوده در فردیس کرج‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ موردشناسائی قرار گرفت وبا اخذ نیابت قضائی، سرکرده باند زورگیران طی عملیات پلیسی، شبانه در مخفیگاه خود در منزل مجردی در فردیس دستگیر شد و در بازرسی از وی دو قبضه قمه وچاقو کشف شد.

اصلانی افزود: در بازجوئیهای پلیس از سرکرده باند، دو عضو دیگر این باند، مورد شناسائی قرار گرفته و دستگیر می شوند، اعضای باند سارقان زورگیر در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۵ فقره زورگیری وجوه نقد، تلفن همراه اشیاء قیمتی وخودرو به ارزش ۹۵۰میلیون ریال اعتراف کردند.

دستگیری ۱۰ سارق منزل و خودرو در ملارد

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد اظهار داشت: با اجرای طرح های پاکسازی و چند عملیات جداگانه دیگر در سطح شهر، پلیس آگاهی این شهرستان موفق به دستگیری ۱۰ سارق حرفه ای منزل و خودرو و کشف بیش از ۵۲۰ میلیون ریال اموال مسروقه شد.

این مسئول عنوان کرد: ماموران پلیس آگاهی با دستگیری سارقان، موفق به کشف ۳ دستگاه خودروی پراید سرقتی، طلاجات، کارت های اعتباری و وجوه نقد مسروقه به ارزش بیش از ۵۲۰ میلیون ریال شدند که با استرداد وبرگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان، موجبات رضایتمندی شاکیان فراهم شد.

سرهنگ محسن صفری گفت: با شناسایی محل دپوی غیرمجاز فرآورده های نفتی، پلیس آگاهی این شهرستان، موفق به کشف یک محموله گازوئیل قاچاق و دستگیری ۲ قاچاقچی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد با اشاره به اجرای طرح های مکرر مبارزه با انواع سرقت در روزهای آتی، تأکید کرد: پلیس برای برقراری نظم و ارتقاء احساس امنیت و آرامش برای شهروندان، از تلاش شبانه روزی خود دست برنخواهد برداشت.

کشف ۲۱ فقره سرقت در شهرستان قدس

فرمانده انتظامی شهرستان قدس اظهار داشت: درپی وقوع چندین فقره سرقت لوازم داخل خودرو، کاراگاهان پلیس آگاهی موضوع را در دستو کار خود قرار دادند که در راستای شناسایی و دستگیری سارقان با فعال کردن تیم های عملیاتی محسوس و نا محسوس و انجام تحقیقات گسترده میدانی و ساعتهای وقوع جرم و سرنخ های بدست آمده، فردی را در حین سرقت از داخل خودرو شناسایی شد و پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

سرهنگ کرم محمدی عنوان کرد: در بازجوئی های فنی پلیس از متهم، وی پس از اعتراف به جرم خود گفت: با همدستی یکی از دوستانم ۲۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و یک فقره سرقت منزل انجام دادیم، که پس از بازسازی صحنه های سرقت، شکات شناسایی و تمامی اموال مسروقه به مالباختگان تحویل داده شد و در عملیات دیگر پلیس نیز، همدست سارق در این شهرستان دستگیر شد.

این مسئول در راستای پیشگیری از سرقت داخل خودرو به شهروندان توصیه کرد، به هنگام ترک خودرو با انجام اقدامات احتیاطی و بازدارنده، از قبیل خودداری از گذاشتن اشیاء قیمتی، اسناد و مدارک مهم در داخل خودرو، بالا بردن شیشه اتومبیل و بستن درب ها، توقف در پارکینگ های عمومی، تجهیزخودرو به امکانات ایمنی و خودداری از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک، می توانند سارقان را در اقدام شوم خود ناکام بگذارند.

گفتنی است تمامی این متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.