به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاري شينهوا، اين پرونده مربوط به نواب اكبر بوگتي، يكي از رهبران قبايل بلوچ پاكستان است كه در ۲۶ اوت ۲۰۰۶ هنگامي كه مشرف قدرت را در پاكستان در دست داشت در جريان يك عمليات نظامي در استان بلوچستان در جنوب غرب اين كشور كشته شد.

به دنبال این حادثه خانواده بوگتی علیه پرویز مشرف، ‌ رئیس جمهور سابق پاکستان، شوکت عزیز، نخست وزیر سابق این کشور، آفتاب احمدخان شرپاو، وزیر سابق کشور و همین طور اویس احمد غنی، استاندار سابق استان بلوچستان و چند مقام دولتی دیگر اعلام شکایت کردند.

دادگاه پاکستانی واقع در منطقه سیبی در استان بلوچستان ضمن صدور این احکام بازداشت به همه متهمان پرونده دستور داد تا در تاریخ پنج سپتامبر در دادگاه حاضر شوند.

پرویز مشرف که بین سال‌‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸ قدرت را در پاکستان در دست داشت از زمان استعفایش در ماه اوت ۲۰۰۸ در خارج از این کشور زندگی می‌کند.

رئیس جمهور سابق پاکستان همچنین حزب سیاسی متعلق به خود به نام حزب " مسلم لیگ سراسری " پاکستان را تاسیس و اعلام کرده است که اوایل سال آینده میلادی برای انتخابات پارلمانی به کشورش باز خواهد گشت.

اين در حالي است كه پيش از اين يك دادگاه ديگر نيز عليه پرويز مشرف در ارتباط با ترور بينظير بوتو در سال ۲۰۰۷ حكم بازداشت صادر كرده است.