به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، متن اين بيانيه بدين شرح است:

اظهارات دیروز سفیر آمریکا در ترکیه بار دیگر از نیات دولت آمریکا برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه پرده برداشت. راهبرد دیرینه و ثابت دولت آمریکا همواره بر پایه تفرقه افکنی بین ملت‌ها و دولت‌های مسلمان، تحریک شکاف‌های قومی و مذهبی با هدف تضعیف دولت‌های منطقه و تحقق رویای دیرینه رژیم صهیونیستی برای ایجاد حکومت از نیل تا فرات استوار بوده است.

سیاست های آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی و مزدور برای سرنگونی حکومت‌های مردمی و اعمال فشار بر دولت‌های مستقل بر کسی پوشیده نیست. سیاست آمریکا همواره مبتنی بر ایجاد بحران از طریق اختلافات قومی و مذهبی بوده تا دولت‌ها را برای اعمال سیاست‌های خود تحت فشار قرار دهد و در این راستا صرفا به منافع استعماری خود و رژیم صهیونیستی توجه داشته و از ریخته شدن خون مسلمانان و افراد بی گناه واهمه ای ندارد.

نقش دولت آمريکا در حمايت ها ازPKK و ايجاد پناهگاههاي امن براي آنان در شمال عراق و سابقه سياه اين دولت در توليد و صدور تروريسم در مناطق مختلف جهان به قدري روشن است که سفير آمريکا هرگز نخواهد توانست دولت متبوعش را در برابر افکار عمومي مردم ترکيه تبرئه کند. آمریکا در طول حضور خود در عراق هیچگونه اقدامی علیه PKK صورت نداد و خاطره رفتار آنها با سر بازان ترک از ذهنها پاک نشده است. در حالیکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون صدها شهید در مبارزه باPKK داده است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است قطع کمکهای مالی غرب و مسدود کردن حسابهای بانکی گروه تروریستیPKK در کشورهای غربی تنها راه عملی برای مبارزه با آنان است.