به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سعید حسینپور ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان خراسانرضوی اظهار کرد: در دور دوم سفرهای تابستانی به استان که از شهریور ماه آغاز می شود.

جانشین رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی ‌می‌شود ۷.۵ میلیون سفر به مقصد مشهد و ۲.۵ میلیون اقامت در این شهر پیش بینی می‌شود.

حسین‌پور گفت: اجرای طرح ساماندهی سفر از مبدا تا مبدا با هدف افزایش مدیریت مسافران بر سفرهای از سال گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تمام دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از خیل عظیم مسافران در آمادگی کامل به سر می‌برند و امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که علاوه بر مسافران داخلی پذیرای یک میلیون و ۷۰ هزار زائر خارجی از سراسر جهان باشیم.

در ادامه جلسه محمود صلاحی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد و تردد سالانه ۲۸ میلیون زائر در خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است باید برای رونق بیش از پیش سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سیاست‌هایی اتخاذ شود و در این ارتباط نیز بر روند اجرای آنها نظارت‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار خراسان‌رضوی به ظرفیت‌های حوزه گردشگری برای تولید ثروت در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد رشد ۸۶ درصدی سرمایه‌گذاری در کشورمان هستیم که با توجه به این امر متولیان حوزه گردشگری به روند صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری سرعت بخشند.

صلاحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استمرار خدمت رسانی به زائران مستلزم دائمی بودن فعالیت‌های این ستاد است.

وی افزود: به منظور ارتقای خدمت رسانی به زائران و گردشگران به ویژه در مشهد تمام دستگاه‌های اجرایی عضو باید در آمادگی کامل به سر ببرند.

استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با خدمات حمل و نقلی استان و میزان امکانات این حوزه، گفت: خوشبختانه بخش حمل و نقل ریلی، هوایی و نیز ناوگان حمل و نقل درون شهری در شهرهای استان با توجه به اهمیت موضوع در سال‌های اخیر به نحو قابل ملاحظه‌ای توسعه یافته است.

صلاحی از مسئولان بخش حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی استان خواست تا با هدف ارتقای خدمت رسانی به مسافران، آموزش کارکنانشان را در برنامه داشته باشند.

وی افزود: ساماندهی ترافیک و برنامه‌ریزی برای تردد ایمن مسافران در جاده‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که باید مد نظر مسئولان باشد.

استاندار خراسان‌رضوی خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان گفت: زمین‌های بلا استفاده خود در هسته مرکزی شهر مشهد به ویژه اطراف حرم مطهر را برای احداثپارکینگ‌های موقت در اختیار ستاد قرار دهند تا مشکلات ترافیکی این محدوده برطرف شود.

ورود بیش از هفت میلیون نفر در ۴۵ روز ابتدای تابستان به خراسان‌رضوی

همچنین مدیرکل میراثفرهنگی وگردشگری خراسان‌رضوی با ارائه آماری گفت: در بازه زمانی ۴۵ روزه از ابتدای تیر تا پنجم مرداد امسال، هفت میلیون و ۷۰۱ هزار و ۲۴۱ نفر از طریق مبادی ورودی به استان وارد شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسانرضوی ادامه داد: همچنین از هزار و ۱۲۸ مورد از تاسیسات گردشگری استان بازدید نظارتی صورت گرفت و در این بازدیدها ۱۴ مورد تذکر، ۵۴ مورد اخطار و ۹ مورد تعطیلی واحدهای متخلف انجام شد.