افکارنیوز: به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نقل از ايرنا، صادق محصولي در حاشيه جلسه عصر يكشنبه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دولت با اصلاح آيين نامه مربوط به مشاغل سخت و زيانآور مقرر كرد كه خبرنگاران به ازاي ايامي كه مشغول فعاليت باشند مستمري بازنشستگي دريافت كنند.
محصولی افزود: بر اساس این مصوبه دولت ضریب سنوات خبرنگاران ۵/۱ محسوب می‌شود و بر این اساس اگر فردی ۱۴ سال کار خبری کرده باشد با سابقه ۲۱ سال می‌تواند بازنشسته شود.
وی خاطرنشان کرد که طبق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور خبرنگاران در صورت داشتن ۲۰ سال کار پیوسته و ۲۵ سال سابقه متناوب امکان بازنشسته شدن دارند.
محصولی افزود: این مصوبه برای خبرنگارانی قابل استفاده است که بازنشستگی آنان از طریق صندوق تامین اجتماعی اعمال می‌شود.

** دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مصمم است

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات یکی از نمایندگان که گفته است احتمالا دولت از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها منصرف خواهد شد، اظهار داشت: تصمیم دولت بر اجرای کامل هدفمندی یارانه‌ها قرار دارد و شک و تردیدی در این زمینه نیست.
وی با اشاره به اخذ شماره حساب سرپرست‌ خانوارها در ۲۷ استان اظهار داشت: از ۲۵ مرداد کار اخذ شماره حساب در سه استان تهران، قم و قزوین آغاز می‌شود و این کار تا ۳ شهریور ادامه خواهد داشت.
محصولی افزود: پس از این تاریخ فرصتی برای خانوارهایی که ترکیب آنها به دلیل فوت و تولد و تغییر کرده ایجاد خواهد شد و همچنین به کسانی که تاکنون فرم اطلاعات اقتصادی را نیز تکمیل نکرده‌اند فرصت خواهند یافت که آن را تکمیل کنند و ارائه دهند.