تفسیر به نفس قوانین ومقررات خلاف قانون است

به گزارش افکار به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: اجرای دستورات و مقررات با کنترل و مراقبت درون سازمانی و استفاده از هزینه ها در ردیف خود برای مدیران اجرایی ضروری است.

وی ارزیابی دقیق مشکلات و موانع را در اندازه واقعی خود از عوامل موفقیت در مدیریت توأم با معرفت و منطبق با واقعیتها دانست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: برنامه ریزی دقیق، انگیزه قوی و اطلاعات جامع در اجرای طرحها با وجود امکانات و پتانسیلهای بالقوه در داخل کشور ضروری است.

وی همچنین از تجمیع پنج دستگاه نظارتی در قالب برنامه پنچم توسعه خبر داد و متذکر شد: کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات موثر و منسجم در بحثنظارت و هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی کشور با نهادهای بازرسی و نظارتی از جمله اهداف تجمیع دستگاه های نظارتی است.

پورمحمدی با بیان اینکه هم اکنون تجمیع دستگاه های نظارتی در استانها آغاز شده است، یاد آور شد: با مصوبه ابلاغی از سوی مجلس و تایید شورای نگهبان دستگاه نظارتی به صورت متحد تجمیع این دستگاه ها را پیگیری اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات اداری به دلیل عدم آشنایی کارکنان با مقررات و قوانین رخ می‌دهد، اضافه کرد: با تقسیم استانهای کشور به شش منطقه بحثکنترل و نظارت به صورت منسجم و با یک رویه معلوم اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی برای کارکنان دولت در زمینه آشنایی با مقررات و قوانین خبر داد و ابراز داشت: این کارگاه ‌های آموزشی با بهره‌ گیری از حقوق‌ دانان مجرب برگزار می شود.

هدفمند سازی یارانه ها به سلامت اداری کشور منتج می شود

وی همچنین آغاز قانون هدفمند سازی یارانه ها را در کشور هوشمندانه، دقیق و حساس عنوان کرد و نقش آن را بر نظام اقتصادی و سلامت اداری مهم و تأثیرگذار دانست.

پورمحمدی تاثیر این طرح را در سلامت اداری کشور بیش از ارزش اقتصادی آن دانست و خاطر نشان کرد: بی شک اجرای این طرح روند اداری کشور را به صورت اساسی اصلاح کرده و به سلامت اداری و جاری بودن قوانین و مقررات در کشور منتج خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید این طرح در طی سالهای قبل به اجرا گذاشته می شد، بر لزوم دقت و مطالعات کارشناسی در اجرای آن تاکید کرد و افزود: اقدامات دولت در تبلیغ و تبیین اهداف اجرایی آن تاکنون مناسب بوده و اعتقاد داریم که در سالهای آینده این طرح به ارتقا کیفیت و رفاه منجر خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت جلوگیری از افزایش هزینه اجرایی این طرح اظهار داشت: مراقبت‌، اقدامات پیشگیرانه، تشدید نظارت، رعایت اصل صرفه‌جویی، دوری از اسراف و… از جمله راهکارهایی است که باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به روز نهم دی به عنوان حماسه ملی افزود: رهبر انقلاب اسلامی با فراست و مدیریت هوشمندانه حجم و ظرفیت دشمن در فتنه بعد از انتخابات ۸۸ را برای مردم تبیین کردند و ملت ایران در نهم دی ۸۸ در همبستگی با ولایت فقیه حیله های استکبار را در هم شکست.

پورمحمدی با اشاره به عبرت آمیز بودن این حوادثتصریح کرد: نظام و مردم با پایبندی به شعارهای اولیه انقلاب اسلامی همچنان در مقابل استکبار و صهیونیسم جهانی ایستاده است.

وی سیاه نمایی دشمن و برجسته کردن نقاط ضعف و اختلافات داخلی را از حیله های استکبار برای تسخیر کشورها با هزینه کم و عملیات محدود عنوان کرد.

استفاده صحیح از منابع بیت المال از جمله فعالیتهای مهم دولت است

استاندار اردبیل نیز در این جلسه طی سخنانی استفاده صحیح از منابع بیت المال و سالم سازی مدیریت اجرایی کشور را از جمله فعالیتهای مهم دولت در سطح کشور و استان اردبیل عنوان کرد.

سید حسین صابری ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به خداوند و با اعتماد به فهم، قدرت درک بالا و خودباوری مردم در مقابل طوفانها ایستاده است.

وی در پایان حماسه ۹ دی را از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره با شور و شعور حسینی خود همراه و پشتیبان ولایت فقیه بوده و این وفاداری را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند.