به گزارش افکار به نقل از ایسنا، دکترعبدالله جاسبی در مراسم افتتاح پروژه و کلینک‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی با بیان این که تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ پر فراز و نشیبی است، افزود: در زمان تاسیس این دانشگاه یعنی در سال ۶۱ ما با هجمه بزرگی روبرو شدیم و برخی‌ها به هیچ وجه نمی‌خواستند که چنین مجموعه‌ای ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از همان روز اول مقاومت، جو سازی و کارشکنی از سوی برخی‌ها بوده است، اظهارکرد: تلاش‌ها و عشق ما به کار در محاسبات عقلانی آنان جور در نمی‌آمد، اما آن‌ها فراموش کرده بودند که راه عشق با عقل تفاوت دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ابتدای ایجاد رشته‌های علوم پزشکی غوغایی بزرگ به پا شد، افزود: در ابتدای کار بسیاری ما را بایکوت کردند و نگذاشتند که اساتید با ما همکاری کنند، ولی با تلاش‌های مسوولین بالاخره آن‌ها تنها با ایجاد رشته علوم پایه در واحدهای تهران و تبریز موافقت کردند.

وی ادامه داد: با تمام این وجود در حال حاضر علاوه بر واحدهای علوم پزشکی در سراسر کشور ما دارای ۱۰ بیمارستان ملکی هستیم و مدیریت ۱۰ بیمارستان دیگر بر عهده ماست.

جاسبی با اشاره به تحصیل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیلی سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۴۰۰ واحد در کشور، پنج واحد در خارج از کشور با فضایی به وسعت دو میلیون مترمربع در حال فعالیت است که سالیانه حدود یک میلیون متر مربع نیز به فضای آموزشی آن اضافه می‌شود و روزی نیست که هفت هشت پروژه در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح نشود.

وی با اشاره به نامگذاری دهه اول دانشگاه آزاد اسلامی به نام «دهه تثبیت»، دهه دوم «دهه توسعه» و دهه سوم به نام «کیفیت» تصریح کرد: متاسفانه در هر دهه‌ای برخی‌ها برای حمله کردن چیزی نشانه می‌گیرند، اما ما در صددیم که در تمام شاخص‌های کیفیت تا دو سال آینده دانشگاه‌های دولتی را پشت سر بگذاریم و هر واحد استانی باید از دانشگاه دولتی مرکز آن استان پیشی گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دهه چهارم باید وارد رقابت‌های جهانی شویم و با دانشگاه‌های بزرگ دنیا رقابت کنیم، ادامه داد: برای این کار جهت گیری‌هایی از هم اکنون آغاز کردیم که یکی از آن‌ها توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در رشته‌های علوم پزشکی، ایجاد دوره‌های تخصصی است.

جاسبی در خاتمه با بیان اینکه در یکی دو سال آینده باید حجمی از رشته‌های پزشکی را در ایران راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سیر تکاملی خود را خواهد داشت و این که من باشم و یا نباشم این سیر حفظ می‌شود.

انتهای پیام