به گزارش مهر:
عادل دریس در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه آزاد اروند گفت: بندر خرمشهر بزرگترین ترمینال دریایی مسافربری خاورمیانه را دارد که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر افزود: در طول هفته دو سفر دریایی از خرمشهر به کویت و دو سفر دیگر نیز از کویت به خرمشهر انجام می گیرد که هزینه هر سفر ۶۷ هزار تومان است.

وی ترددمسافران در ۹ ماهه ابتدای سال جاری را ۲۳ هزار و ۲۷۸ نفر ذکر و تصریح کرد: این تعداد ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، این درحالی است که تعداد مسافران ورودی در این مدت ۱۲ هزار و ۲۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است. تعداد مسافران خروجی نیز ۱۱ هزار و ۲۵۸ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۵ درصد رشد را نشان می دهد.

دریس گفت: برنامه بندر خرمشهر این است که به واسطه ارتباطاتی که با کشور عراق داریم، بتوانیم مسافرانی را که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند نیز با کشتی جابجا کنیم، هم اکنون زیرساختهای این موضوع آماده شده و قرار است که از بندر خرمشهر به بندر بصره، تردد مسافران صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مشکل بر سر راه انجام نشدن این کار تاکنون، پلهایی است که در مسیر قرار گرفته اند و امکان تردد به کشتی های مسافربری را نمی دهند، البته با تمهیدات انجام شده قصد داریم که این مسیر را هموار کنیم، البته هم اکنون تردد کشتی های حامل مصالح ساختمانی به عراق صورت می گیرد، اما این تردد در مسیر بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس است.

دریس گفت: همچنین برای تشرف زائران خانه خدا نیز برنامه ریزی هایی در حال انجام است که بخشی از زایران، با سفرهای دریایی به حج مشرف شوند، البته این امر مستلزم همکاری کشور عربستان است. طول سفر دریایی برای زائران، ۷ روز خواهد بود.

وی اظهار داشت: مدت زمان سفر دریایی برای تشرف به عتبات عالیات، ۴.۵ ساعت رفت و ۴.۵ ساعت برگشت است.