گزارشهای رسمی جدید، چین را با داشتن ۴۵۰ میلیون نفر کاربر اینترنتی رکورد دار مالکیت بیشترین کاربر در سطح جهان اعلام می کند، در حالی که این کشور از نظر سرعت و نفوذ زبانی در جهان مجازی شرایط چندان مناسبی ندارد.
به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، تعداد کاربران اینترنت در کشور چین که پیش از این نیز رکورددار تعداد کاربران در سطح جهان به شمار می رفت در سال ۲۰۱۰ به ۴۵۰ میلیون نفر یعنی به بیش از یک سوم جمعیت کل کشور چین رسیده است.

بر اساس گزارش AP، آمارهای رسمی در این کشور نشان می دهند تا پایان ماه نوامبر تعداد کاربران با افزایشی ۲۰.۳ درصدی نسبت به سال پیش مواجه شده است، جمعیت چین در حال حاضر بالای ۱.۳ میلیارد نفر است.

با وجود اینکه چین از نظر تعداد کاربران اینترنتی رتبه اول جهان را به دست آورده است، از نظر زبان اینترنت و سرعت نتوانسته بر جهان مجازی غلبه پیدا کند زیرا هم اکنون زبان غالب بر دنیای اینترنت زبان انگلیسی و پر سرعت ترین اینترنت جهان به کره جنوبی تعلق دارد.

بر اساس گزارشی که وب سایت IWS ارائه کرده است هم اکنون در حدود ۵۳۶ میلیون کاربر اینترنت در جهان از زبان انگلیسی، ۴۴۴ میلیون کاربر از زبان چینی، ۱۵۳ میلیون کاربر از زبان اسپانیایی، ۹۹ میلیون کاربر از زبان ژاپنی، ۸۲ میلیون کاربر از زبان پرتغالی، ۷۵ میلیون کاربر از زبان آلمانی، ۶۵ میلیون کاربر از زبان عربی، ۵۹ میلیون کاربر از زبان فرانسوی و روسی، و ۳۹ میلیون کاربر از زبان کره ای استفاده می کنند.

از سویی دیگر بر اساس گزارش وب سایتSpeedtest. netکه آخرین گزارش سرعت اینترنت را در سرتاسر جهان بر روی وب سایت خود قرار می دهد، کره جنوبی همچنان از نظر سرعت اینترنت، دانلود و آپلود، بر کل جهان برتری دارد. سرعت دانلود در این کشور ۳۶.۹۷ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۰.۳۹ مگابیت بر ثانیه است. پس از کره جنوبی کشورهای جزایر آلند، لاتویا، لیتوانی، رومانی، جمهوری مولدوا، سوئد، هلند، ژاپن و لوکزامبورگ ۹ کشور دیگر جهان را تشکیل می دهند که پر سرعت ترین اینترنتهای جهان را به کاربران خود هدیه داده اند.

در این میان چین با این حجم از تعداد کاربران، از نظر سرعت اینترنت رتبه هشتاد و سوم جهان را به خود اختصاص داده است، و در عین حال بهتر است در بالای صفحه این گزارش به دنبال نام ایران نباشید، نام ایران در انتهای صفحه و در رتبه ۱۷۶ جا خوش کرده است در حالی که سرعت دانلود در کشوری با ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کاربر، ۰.۶۸ مگا بیت بر ثانیه اعلام شده است. این در حالی است که در گزارشی که هفت ماه پیش از این وب سایت منتشر شد ایران با سرعت اینترنت ۰.۶۱ مگابیت بر ثانیه رتبه ۱۴۴ را به دست آورده بود.