به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، ویلا نووا این اظهارات را چهارشنبه شب در كنفرانسی خبری كه به مناسبت بازی رفت روز پنجشنبه بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوكمپ برگزار شده بود، بیان كرد.

مورینیو در کنفرانسی مشابه گفته بود که معتقد است بارسلونا سلطه و هژمونی بر فوتبال ندارد زیرا دو سال پی در پی در جام قهرمانی اروپا پیروز نشده است.

ویلانووا به وی پاسخ داد: من نمی دانم چه عنوانی می توان بر کار بارسلونا نهاد اما تیم ما با پیروزی در ۱۴ جام طی چهار سال گذشته، برای همیشه در خاطره ها باقی خواهد ماند.

وی افزود: البته، هر کسی‌ حق دارد افکار خود را بیان کند اما چیزی که می‌ دانم این است که بارسلونا چیزهای شگفت انگیز و غیر قابل مقایسه ای را با دیگران انجام داده است، تیمی که در ۲ سال ۹ عنوان قهرمانی را بدست آورده و در چهار سال در ۱۴ مسابقه از ۱۹ دیدار فینال به پیروزی رسیده است.

ویلانووا تصریح کرد: علاوه بر این، بارسلونا در این مدت دو بار به مرحله نیمه نهایی جام قهرمانی اروپا رسید. من نمی‌ دانم آیا اسم این هژمونی است یا خیر اما هر چه هست، عنوان بزرگی است.

وی تاکید کرد: از نظر من، آنچه که بارسلونا تاکنون انجام داده فراتر از هژمونی است.

ویلانووا گفت: تیم هایی‌ وجود دارند که فراتر از پیروزی ها و فتح قهرمانی ها به دلیل روش بازی شان در خاطرات می‌ مانند و بارسلونا به طور مطمئن به دلیل روش بازی خود در ذهن مردم خواهد ماند.

وی تصریح کرد: من نمی‌ دانم که ' آریگو ساکی ' سرمربی‌ ایتالیائی تیم میلان چند عنوان قهرمانی را بدست آورد اما یک الگو است و همیشه در خاطرات خواهد بود، همانگونه که بارسلونای چهار سال اخیر نیز چنین خواهد بود.

سر مربی‌ بارسلونا تصریح کرد: در هر حال من به عقاید مورینیو احترام می‌ گذارم. اگر او معتقد است که بارسلونا هژمونی ندارد، من حرفی‌ ندارم اما می‌ دانم که رسیدن به عنوان چندین قهرمانی کار دشواری است و ارزش آن چقدر والاست.

وی با اشاره به مصدومیت ' په په ' مدافع رئال مادرید در جریان بازی تیمش با والنسیا و غیبت او در بازی سوپرجام اسپانیا ضمن آرزوی بهبودی هرچه زودتر برای این بازیکن خاطرنشان کرد: رئال مادرید و بازیکنان آن بهتر می‌ دانند که تا چه اندازه غیبت په په در بازی سوپر جام اهمیت و تاثیر دارد و همه ما از توانایی و سرعت بازی او اطلاع داریم.

ویلا نووا در عین حال گفت: در بازی سوپرجام اسپانیا هیچ تیمی در وضعیت بهتر جسمی‌ نسبت به تیم مقابل قرار ندارد زیرا فصل جدید تازه آغاز شده است و بتدریج تا بازی های حساس قهرمانی در ماه می به وضعیت مطلوب خواهند رسید.

وی ادامه داد: هر دو تیم روش بازی مشابهی دارند. بازیکنان هر دو تیم در بازی های جام ملت های اروپا شرکت کردند و زمان مساوی برای آماده سازی داشتند. پس در نتیجه تفاوتی بین دو تیم وجود ندارد.

سر مربی‌ بارسلونا همانند مورینیو بر این باور است که پیروزی یا شکست در سوپرجام آینده سرنوشت قهرمانی در لالیگا را مشخص نمی‌ کند؛ هرچند اگر تیمی پیروز سوپرجام شود قوت قلب بیشتری می‌ یابد.

وی گفت: من نگران بازی سوپرجام نیستم چون با آن چیزی را از دست نمی‌ دهم بلکه فقط خواهان وضعیتی مطلوب و آرام هستم.

ویلانووا یادآور شد: اگر فکر کنم که با شکست در این بازی دنیا بر سر من خراب می شود دیگر قادر به زندگی‌ کردن و انجام درست کارهایم نخواهم بود.

ویلانووا در مورد ' الکساندر سونگ ' آخرین بازیکن جذب شده از سوی تیم بارسلونا گفت که هنوز زود است وی در بازی شرکت کند هرچند که در مورد آن تصمیمی نگرفته است.

سر مربی بارسلونا ادامه داد : از تیم فصل جاری بارسلونا راضی هستم و بسیار دوست داشتم كه 'سیدو كیتا' نیز در این تیم بود و بازی می كرد اما با وضع كنونی نیز تیم بسیار خوبی برای انجام دیدارهای قهرمانی و كسب عناوین مختلف داریم .