به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان آنلاين، صبح روز پنج شنبه ۱۲ مرداد بود كه فائزه هاشمي ، یکی از عوامل فتنه ۸۸ که به دلیل اقدام علیه امنیت ملی توسط دستگاه قضایی به ۸ ماه حبس محکوم شده، تهران را به مقصد لندن ترك كرد.

سفری که با وجود محکومیت وی بسیار عجیب به نظر می رسید و عده ای ان را بی بازگشت می دانستند. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی سیزدهم دی ماه سال گذشته، فائزه هاشمی را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرد؛ که این حکم با تایید دادگاه تجدید نظر تهران لازم الاجرا است.

اما سفر جنجال برانگیز فائزه هاشمی به لندن بدون گذران دوران محکومیتش به جرم تبلیغ علیه نظام شائبه ای را به وجودآورد که وی با توجه به این که در دادگاه محکوم شده است به برادر مجرم خود " مهدی هاشمی " در لندن پیوسته است، اما اطرافیانش سفر وی را دیدار از رویدادهای المپیک لندن و دیدن حسن لاهوتی " فرزندش " توصیف کردند.

در آن روزها، یک عضو خانواده هاشمی با تایید خبر سفر فائزه هاشمی به خارج از کشور گفت: وی به صورت قانونی کشور را به مقصد کشور انگلستان ترک کرده و حتما به کشور باز می گردد.

وی با اشاره به انگیزه های سفر وی به کشور انگلستان گفت: پسر وی در این کشور مشغول به تحصیل است و سرزدن مادری به فرزندش غیر معمولی نیست.

این عضو خانواده هاشمی اضافه کرد: با توجه به مسئولیت وی در ورزش بانوان کشورهای اسلامی سفر وی در این مقطع زمانی می تواند انگیزه های ورزشی نیز داشته باشد.

وکیل فائزه هاشمی نیز با تائید خبر خروج موکلش از ایران گفت: موکلم برای خروج از کشور منع قانونی نداشت و به زودی به ایران باز می‌گردد.

محمود علیزاده طباطبائی درباره خروج موکلش از ایران گفت: همانطور که در اخبار آمده بود موکل چند روز قبل برای انجام کارهای سال تحصیلی جدید از ایران و به طور قانونی خارج شد البته من از مقصد وی هیچ اطلاعی ندارم.

از سوی دیگر، بعد از سفر فائزه هاشمی اما گمانه زنی ها درباره دلیل این سفر آغاز شد. عده ای معتقد بودندکه با توجه به این که وی " فائزه هاشمی " همچون برادرش " مهدی هاشمی " «که به بهانه بازدید از واحدهای دانشگاه آزاد به لندن سفرکرده بود و توسط دستگاه های قضایی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته بود» و به ایران بازنگشت، فائزه هاشمی نیز برای اجرای حکمی که از سوی مراجع قضایی به جرم " تبلیغ علیه نظام " صادر شده است دیگر به کشور باز نگردد.

بعد از آن نیز شایع شد، که فائزه هاشمی با هماهنگی قبلی با برخی مقامات غربی ضد ایرانی قرار است در جریان حضور درلندن به بهانه المپیک غیر از تلاش برای رتق و فتق خرابکاری های مهدی یک پست به ظاهر ورزشی بین الملل نیز بگیرد تا شاید مصونیتی باشد برای اقداماتش در ایران.

در هر حال هر چند در نهایت دلیل این سفر مشکوک سفر فائ‍ه هاشمی مشخص نشد اما، مشاهدات برخی از حاضرین در فرودگاه " امام خمینی " حاکی از آن است که فائزه هاشمی بعد از سفر دو هفته ای به لندن شامگاه یک شنبه در حدوده ساعت سه و نیم بامداد از طریق پرواز امارات متحده عربی، بدون هیچ همراهی و به صورت چراغ خاموش واردتهران شده است.

خبری که هنوز توسط هیچ منبعی تایید نشده اما به نظر می رسد با توجه به خروج مخفیانه وی به خارج از کشور ورود وی به صورت چراغ خاموش، چندان عجیب نباشد.

در هر حال هنوز مشخص نيست كه چرا يك مجرم به راحتي مي تواند از كشور خارج شود وچرا نظارتي بر خروج مجرمين فتنه ۸۸ صورت نمي گيرد؟