به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان آنلاين، در حالي كه سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در برلین به تازگي مدعی شده است كه مذاكرات هسته ای غرب با ایران هیچ نتیجه ای نداشته و راهكار دیپلماتیك درمورد مناقشه هسته ای، ناكام مانده است، اما خبرها حكايت از اين دارد كه كاترين اشتون و سعيد جليلي اوايل شهريور (اواخر اوت) درباره آخرين جمعبندي ايران و ۱+۵ درباره پيشنهادها و مواضع ارايه شده در نشست كارشناسي ميان دو طرف با يكديگر گفتوگو ميكنند.

از سوی دیگر، آژانس بین المللی انرژی روز گذشته در بیانیه ای از آغاز دور جدید گفتگوها با ایران در روز جمعه در وین خبر داده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد که این گفتگوها با طرف های ایرانی روز جمعه این هفته، و با حضور برخی مقام های خاص آژانس، برگزار خواهد شد.

این بیانیه آ‍‍ژانس اما در حالی است که کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده ۱ + ۵ در مذاکرات با ایران، ۱۲ مرداد با سعید جلیلی تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این تماس، جلیلی با اشاره به برخورد سازنده، موثر و مبتکرانه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوها تصریح کرد: " پاسخ روشن و مشخص به ایده‌های واقعی جمهوری اسلامی ایران یک انتظار منطقی است. "

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با استقبال از ایده‌های مطرح شده از سوی طرف ایرانی در گفت‌و‌گو‌های اخیر(کارشناسان) در استانبول اظهار داشت: " برای جمع‌بندی دیدگاه‌های ۱ + ۵ درباره ایده‌های ایران قصد دارد تا با شش کشور گفت‌وگو کرده و تا پایان ماه رمضان جمع‌بندی را به جلیلی اعلام کند. "

بر این اساس، قرار است نماینده کشورهای ۱ + ۵ در گفت‌وگو با ایران اوایل شهریور(۱۰ شهریور) آخرین جمع‌بندی‌ها درباره پیشنهاد‌ها و مواضع دو طرف که در نشست‌ کارشناسی میان ایران و ۱ + ۵ در استانبول در ۱۳ تیرماه برگزار شد را به یکدیگر ارایه کنند.

البته، ایران انتظار دارد ۱ + ۵ جمع‌بندی نهایی‌اش درباره پیشنهاد ایران که در نشست کارشناسان در استانبول به طور جامع و کامل تشریح شد را به همراه دیگر دیدگاه‌هایش ارایه کند. قرار است کاترین اشتون، نماینده ۱ + ۵ در مذاکرات با ایران آخرین جمع‌بندی مجموعه شش کشور را در تماس تلفنی بعدی‌اش با سعید جلیلی(۱۰ شهریور) اعلام کند.

علی‌اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی اتمی نیز در گفت‌وگو با فارس با تایید خبر مذاکرات روز جمعه پیش رو گفت: دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آژانس در دفتر نمایندگی ایران در وین برگزار خواهد شد.

به این ترتیب بنا بر اعلام آژانس و همچنین تاکید سلطانیه بر خلاف جو سازی های رسانه های غربی وصهیونیستی مذاکرات ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، صهیونیست ها هیچگاه نگرانی خود را از انجام مذاکرات گروه ۱ + ۵ با ایران پنهان نکرده و پیوسته با تاکید بر بی نتیجه بودن مذاکرات، خواستار برخورد نظامی با ایران بوده اند.

' حتی شیمون اشتاین ' سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان طی سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، با انتشار مطلبی در روزنامه ' زوددویچه سایتونگ '، با طرح ادعای بی نتیجه بودن دیپلماسی درمورد برنامه اتمی ایران، نسبت به حمله نظامی یک جانبه این رژیم علیه تاسیسات هسته ای ایران هشدار داده بود.

این جو سازی ها همچنان ادامه دارد و این در حالی است که سفرای رژیم صهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا ماموریت پیدا کرده اند تا از طریق انتشار مقالات مختلف در رسانه های ارتباط جمعی، چنین وانمود سازند که برخورد نظامی با ایران اجتناب ناپذیر است.

در هر حال ، ادامه مذاكرات هسته اي نشانه اي جز ناكامي اسرائيل در برنامه هاي خود عليه ايران ندارد و به نظر مي رسد رشته هاي رژيم صهيوونيستي با خبر ادامه مذاكرات پنبه خواهد شد.