به گزارش افکارنیوز به نقل از صراط ،عبدالرضا داوری یکی از چهره های رسانه ای و بعداٌ اقتصادی دولت است که پس از حضور در پست هایی همچون سرپرستی خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مدیر مسئولی روزنامه گسترش صنعت، مشاورت وزیر سابق صنایع، رئیس هیئت مدیره باشگاه مس کرمان، و مدیر عاملی صندوق بازنشستگی مس دیگر از سوی دوستان خود مورد لطف قرار نگرفت اما به جای آن از تیر ماه سالجاری که صندلی پرحاشیه اش را در خیابان گاندی تهران از دست داد به عنوان یک تئوریسین و نظریه پرداز جریان مذکور وظیفه دفاع از عملکرد دولت و رفع حاشیه های اطراف آن را در رسانه ها به عهده گرفت.

بنا بر این گزارش داوری که تحصیلاتش در زمینه مهندسی مکانیک و تبدیل انرژی است در حالی این روزها تبدیل به یک نظریه پرداز سیاسی! شده است که کوچک ترین تخصصی در این زمینه ندارد و تنها وظیفه بازگو کردن دستور العمل های ابلاغی جریان خاص برای بزرگ جلوه دادن عملکرد دولت محمود احمدی نژاد و همچنین حمله به منتقدان دلسوز کشور را پیدا کرده است به همین دلیل به مانند هم کیش خود علی اکبر جوان فکر از ظرفیت رسانه های اصلاح طلبان و همچنین روزنامه و سایت های منتسب به دولت نهایت استفاده را جهت مصاحبه و ارائه تحلیل های از پیش تعیین شده انجام می دهد.

سابقه وی در تملق گویی هایش از مجموعه دولتی ها به این روزهای بدون پستش بر نمی گردد بلکه او در سال ۸۹ با چاپ کتاب تبلیغاتی " محراب تولید " در تجلیل و حمایت از عملکرد علی اکبر محرابیان عملاٌ خود را به عنوان یک حامی همه جانبه مطرح کرده بود. البته این در حالی است که داوری در اوایل تشکیل دولت نهم از منتقدین احمدی نژاد و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آن دوره ابتدا از طرفداران قالیباف بوده و سپس به جمع حامیان اکبر هاشمی رفسنجانی پیوست.

داوری در زمان مسئولیتش در دانشگاه شهید عباسپور از جمله افراد حامی معین بوده و اطرافیان سابقش او را از عناصر تندروی جریان اصلاحات معروف به طیف عبور از خاتمی معرفی می کنند.

به نکات فوق باید نویسندگی وی در دوران اصلاحات برای روزنامه های اصلاح طلبی چون اعتماد و اعتماد ملی را نیز اضافه کرد!

هرچند که تغییر مواضع فراوان وی باعثشده تا نتوان به عنوان یک چهره ثابت قدم در فضای سیاسی از داوری یاد کرد اما به نظر می رسد در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو او مواضع جدید را اتخاذ نماید.

داوری که اخیراٌ دایره اظهاراتش از بررسی تاریخ روابط ایران و انگلیس تا سیاست های ارزی بانک مرکزی و حمایت های ویژه از سخنان احمدی نژاد گسترده است در گفت و گویی با یک سایت دولتی در خصوص نامه خیرخواهانه جمعی از وزرای سابق به محضر رهبری انقلاب آن را با نامه مظفر بقایی علیه مصدق مقایسه کرده و مصداق کودتای خاموش علیه احمدی نژاد دانسته است. وی که کم ترین اطلاعی از متن نامه و دستور کار جلسه این وزرای سابق نداشته است تنها در ادامه موج تخریب و شبهه افکنی روزنامه ایران با انجام این گفت و گو سعی دارد افکار عمومی جامعه را نسبت به اصل محتوای نامه منحرف کند.

این فعال سابق رسانه ای به عنوان یکی از همکاران فعلی رسانه های جریان خاص وظیفه یافته خط دروغ پراکنی روزنامه منتسب به دولت در خصوص نامه جمعی از وزرای سابق به رهبری گرانقدر را ادامه دهد و به عنوان یک استاد دانشگاه بر روی موضوع محدود کردن اختیارات رئیس جمهور تکیه کند حال آنکه خود نویسندگان نامه و حتی چهره های سیاسی دیگر تأکید کرده اند که اساس نگارش نامه بر روی موضوع دیگری استوار بوده است . از طرف دیگر این سوال پیش می آید که داوری و تیم رسانه ای جریان خاص چگونه از محتوای نامه محرمانه ای که توسط جمعی از نخبگان سیاسی برای شخص رهبری ارسال شده است آگاهی پیدا کرده اند؟