به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، روزنامههاي هشمهري، فرهيختگان، جوان، جام جم، ملت ما، قدس، عصر اقتصاد و رسالت اعلام كردند كه در اين روزها منتشر خواهند شد.

وضعیت باقی روزنامه‌ها تا لحظه مخابره این خبر مشخص نیست و ابتدای هفته آینده به طور قطع خبر انتشار و یا عدم انتشار آن‌ها اعلام خواهد شد.

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این از فعالیت خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری در ایام اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها خبر داد.

پدرام پاک‌آیین اظهار کرده بود: با توجه به ماموریت ویژه رسالت تاریخی رسانه‌های کشور در خصوص اجلاس جهانی سران جنبش غیرمتعهدها دارند، علی‌رغم تعطیلی تهران در ایام اعلام شده‌، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها تعطیل نیستند و به کار اطلاع‌رسانی در دو حوزه‌ی داخلی و بین‌المللی مشغول خواهند بود.

وی افزود: باید دقت داشت که این یک فرصت تاریخی برای ملت ایران است که رسانه‌ها باید با دقت و اشراف کامل، ابعاد مختلف این فرصت را برای مردم تبیین کنند. لازم است در هر یک از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کشور به ویژه بنگاه‌های رسانه‌یی، اتاق فکری تشکیل شود و در خصوص نوع رویکرد‌های خبری و تحلیلی به این اجلاس در سطوح هر رسانه تصمیم‌گیری به عمل آید.

پاكآيين تاكيد كرد: لازم است كه رسانهها براي گفتوگو و پوشش اخبار هر يك از اعضاي شركتكننده به نوعي هماهنگي و تقسيم كار برسند كه كميتهي رسانههاي اجلاس به همين منظور ستادي را براي ايجاد اين هماهنگيها و مديريت فضاي رسانهاي تشكيل داده است.