به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، رسول کربکندي در نشست خبري پيش از بازي تيمش با تراکتورسازي اظهار کرد: البته تيمي که پنج باخت پشت سر هم داده باشد، هر دليلي ما بياوريم حمل بر توجيه شکستها ميشود اما همان طور که گفتم شکستها بر عهده مربي است و ما بيشترين تلاش را داريم تا تيم را به شرايط آرماني خود برسانيم. تا کسي در شرايط ما قرار نگيرد نميفهمد که چه مشکلاتي داريم. به هر حال ما هيچ گاه پنج باخت پشت سر هم نداشتيم و از اين پنج باخت در سه بازي حقمان شکست نبود.

وی افزود: تمام ۱۱ گلی که ما خوردیم به خاطر اشتباهات فردی بوده است که نشان از استرس بازیکنان دارد. وقتی گلی به این شکل به ثمر می‌رسد مسائل روانی بازیکنان بروز پیدا می‌کند اما مطمئن باشید که ما دست از تلاش برنمی‌داریم و قرار نیست که ۳۴ بازی را ببازیم. روز گذشته تمرین‌های خیلی شادابی را پشت سر گذاشتیم و در مقابل تراکتورسازی به دنبال هر نتیجه‌ای غیر از شکست هستیم.

کربکندی تصریح کرد: سعی کردیم بازیکنان را از نظر روانی آماده کرده و آن‌ها را متوجه شرایط‌مان بکنیم و خوشبختانه بازیکنان ما این درک را دارند که شرایط را بفهمند اما متاسفانه یک عده به اصطلاح تماشاگر ذوب آهن به طور مغرضانه به ما توهین می‌کنند.

سرمربی ذوب آهن افزود: اشکال تیم ما در دو محوطه جریمه است و ما در فاصله بین این دو محوطه خوب بازی می‌کنیم اما دو اشکال عمده در خط دفاع و حمله داریم و وقتی گل‌های بد می‌خوریم بازی احساسی می‌شود و به همین جهت نمی‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم. در بازی با گهر دورود چندین موقعیت داشتیم و شوت‌ها و ارسال‌های زیادی روی دروازه حریف انجام دادیم.

کربکندی گفت: هم‌اکنون با چهار دروازه تمرین می‌کنیم و بسیار بدشانس بوده‌ایم که در این پنج بازی بازنده بوده‌ایم.

وی درخصوص لیدرهای تیم ذوب آهن گفت: من خودم می‌دانم که مشکل لیدرها با من از کجا آب می‌خورد و هم‌اکنون که باشگاه نمی‌تواند این لیدرها را از لحاظ مالی تامین کند، آن‌ها به این اعمال ناشایست دست می‌زنند. متاسفانه لیدرها به بازیکنان من زنگ می‌زنند و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر پول ندهید در ورزشگاه به شما فحاشی می‌کنیم و همین شرایط نابسامان باعثشده است که طرفداران ذوب آهن در خانه‌‌هایشان بنشینند، چون فضای ورزشگاه‌ها را مسموم می‌بینند.

سرمربی ذوب آهن تصریح کرد: باشگاه باید تکلیفش را با این پنج لیدر مشخص کند و من از همان اولین روزی که با هیات مدیره جلسه داشتم و به این سمت منصوب شدم چند دقیقه بعد دیدم که این پنج لیدر ایستاده‌اند و سپس به من پیامک تهدید‌آمیز دادند که استعفا دهم. متاسفانه باج دادن به لیدرها در فوتبال ما مرسوم شده است و این بالاترین ننگ برای فوتبال ماست.

وی افزود: به جرات می‌گویم یک عده لحظه‌شماری می‌کنند که ما گل اول را بخوریم و سپس شروع به فحاشی کنند. اگر تماشاگر واقعی ذوب آهن به دلیل این شکست‌ها به من توهینی کند، من هیچ اعتراضی به او ندارم اما پذیرش پنج نفر لیدری که همیشه فحاشی می‌کنند و تنها اهداف مادی را دنبال می‌کنند اصلا امکان‌پذیر نیست. به جرات می‌گویم در مقابل باج‌گیری با تمام توانم مقابله می‌کنم و اصلا اجازه نمی‌دهم این لیدرها به ما توهین کنند. در دو روز گذشته آن‌ها سر تمرین ما آمدند و به فحاشی پرداختند که واقعا زشت است.

کربکندی اظهار کرد: در پنج بازی گذشته این شکست‌ها اصلا حق‌مان نبوده است و هنوز تعدادی از بازیکنان ما در حد و اندازه خود ظاهر نشده‌اند. باید مساله مالی و روانی حل شود و رسانه‌ها هم‌اکنون به دنبال یک شوک می‌گردند و تغییر سرمربی ذوب آهن مد نظرشان است. خود من هرگاه به این نتیجه رسیدم که تیم از دستم خارج شده است فورا استعفا می‌دهم اما باید بگویم که راهکار ما برای برون‌رفت از این مشکلات تلاش بیشتر و روی آوردن به بازی مستقیم است.

وی گفت: هم‌اکنون صلصالی دچار کشیدگی عضله شده است و حدادی‌فر نیز از چهارم شهریور می‌تواند در اختیار تیم ما باشد. مهاجم خارجی هنوز به آمادگی کامل نرسیده است و ما هنوز سه جای خالی برای جذب بازیکن داریم که قصد داریم یک بازیکن آزاد را جذب کنیم. باید بگویم که مجموعه ذوب آهن صبر و تحملش زیاد است و به ما اعتماد زیادی کرده است و ما نیز باید جواب این اعتماد را به بهترین شکل بدهیم.

سرمربی ذوب آهن با انتقاد از برگزاری کنفرانس‌های قبل از بازی‌های داخلی گفت: برای بازی‌های داخلی که مشکلات پروازی وجود دارد به نظر من این نشست‌های خبری قبل از بازی لزومی ندارد، مگر برای بازی‌های بزرگ. برای بازی‌های داخلی نشست‌های قبل از بازی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد و ما متاسفانه همه چیز را داریم با تحکم پیش می‌بریم و اگر در این نشست‌ها حاضر نشویم ۵ میلیون تومان جریمه می‌شویم. واقعا سازمان لیگ باید در این خصوص تجدید نظر کند و باید نگاه حرفه‌ای‌تری داشته باشد چرا که ما نباید تنها ادای کشورهای بزرگ را دربیاوریم.

اولیویرا سرمربی تیم تراکتورسازی به دلیل تاخیر پروازش نتوانست در این نشست حاضر شود.

دو تيم ذوب آهن و تراکتورسازي در ليگ برتر تاکنون ۸ بار مقابل هم قرار گرفتهاند که در اين ۸ ديدار تيم ذوب آهن ۴ بار برنده شده است، ۲ بازي به تساوي انجاميده و ۲ بازي را نيز تراکتورسازي پيروز شده است.