به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، در پی وقوع یک فقره حریق منزل در بخش خمام شهرستان رشت اكيپ هاي عملياتي آگاهي دراجراي اظهارات مالباخته مبني بر رسيدگي علت حريق منزلش، بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار داد و با توجه به اين كه علت وقوع آتش برابر بررسي كارشناسان اطفاء حريق سهوي نبود و شاكي در زمان حريق در منزل دخترش به سر میبرد و از طريق همسايهها متوجه حريق منزلش شده، در بررسيهاي خود پي بردندكه حتماً شخص يا اشخاصي در اين خصوص نقشي داشتهاند.

کسب این اطلاعات و همچنین حضور به موقع اکیپ اطفاء حریق که مانع از گسترش حریق شده بود کمک شایانی به کار آگاهان کرد و آنان پی بردند که بسیاری از اموال از قبیل طلاجات و زیورآلات نقره، فرش دست‌بافت، دستگاه DVD، گوشی تلفن‌همراه، یک گونی برنج و… به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و همچنین مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقد از منزل به سرقت رفته است.

شواهد حاکی از آن بود که کارآگاهان باید سارق یا سارقانی را جستجو کنند که سرانجام در انجام تحقیقات خود شخصی را که با مالباخته اختلاف داشته و از عاملان حریق بود را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم در بازجویی سعی در انکار بزه انتسابی را داشت با مشاهده دلایل و مدارک موجود چاره ای جز اعتراف ندید و به سرقت و حریق عمدی منزل شاکی با همدستی شخصی به هویت «علی» ۳۳ ساله اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، با اعترافات متهم، همدست دیگر وی نیز دستگیر و پس از انتقال به مقر پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرانجام با اعتراف هر دو متهم، آن مقدار از اموال شاكي که هنوز به فروش نرفته بوده، به مالباخته مسترد شد و متهمان با تشكيل پرونده به دادسرا معرفي و پس از آن با قرار مناسب روانه زندان شدند.