به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید عبدالله عمادی با اشاره به اینکه پس از وقفهای کوتاه سرانجام اساسنامه سازمان بیمه سلامت از سوی هیئت وزیران تایید و از سوی رئیس جمهور به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد اظهار داشت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر شرایط را برای راهاندازی سازمان بیمه سلامت فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: براساس قانون پس از تشکیل سازمان بیمه سلامت در کشور خرید خدمت از سوی این سازمان انجام می‌گیرد.

عمادی در خصوص آخرین وضعیت سازمانهای بیمه‌گر در کشور خاطرنشان کرد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت سازمانهای بیمه‌گر از جمله خدمات درمانی، بیمه روستاییان و عشایر و همچنین سازمان تامین اجتماعی با ساختاری جدید تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به دو صورت در کشور در حوزه سلامت فعالیت می‌کند بطوری که در بخشی خریدار خدمت و در بخشی دیگر فروشنده خدمت است که با تشکیل سازمان بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی نیز با ساختاری جدید زیرمجموعه سازمان سلامت قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد:بزودی مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص خواهد شد.