به گزارش افکارنیوز به نقل ازفارس، عبدالله جلالی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حال نگارش برنامه نرم افزاری جدید برای واریز ۳۰ لیتر سهمیه ویژه عید فطر است گفت: پس از نگارش این برنامه به طور قطع سهمیه ۳۰ لیتر در کارت های سوخت واریز خواهد شد.

خبرنگار فارس برای پیگیری آخرین اخبار در خصوص نگارش برنامه جدید سهمیه ویژه ۳۰ لیتری با مدیرعامل شرکت ملی پخش تماس گرفت که جلیل سالاری سوال وی را بدون پاسخ گذاشت و تلفن خود را قطع کرد.

این گزارش اضافه می‌کند باتوجه به برنامه‌ریزی قبلی سامانه هوشمند سوخت که امکان تغییر سهمیه‌ها را بعد از آغاز ماه جدید نمی‌دهد، تصمیم گرفته شد برای اجرای تصمیم دولت نرم‌افزار جدیدی نگاشته شود.

بر این اساس نگارش این نرم‌افزار آغاز شده تا به دستور رئیس جمهور درباره اختصاص ۳۰ لیتر سهمیه سوخت به عنوان عیدی روز فطر عمل شود.

با توجه به اینکه هم نگارش نرم‌افزار جدید و هم اجرای آن در سامانه هوشمند سوخت به زمان نیاز دارد، مسئولان شرکت پالایش پخش فرآورده‌های نفتی امیدوارند ظرف ۳ یا ۴ روز آینده سهمیه عیدانه ۳۰ لیتری بنزین به کارت‌های هوشمند سوخت واریز شود.

براساس این گزارش با آغاز دور جدید سفرهای تابستانی پس از پایان ماه مبارک رمضان هیئت دولت تصمیم گرفت ۳۰ لیتر سهمیه اضافه بنزین را به عنوان هدیه عید فطر به سهمیه ۶۰ لیتری خودروهای شخصی در شهریورماه اضافه کند.

پس از اعلام معاون رئیس جمهور مبنی بر افزایش ۳۰ لیتری سهمیه بنزین خودروهای سواری به عنوان هدیه دولت به مناسبت عید سعید فطر ، دستاندرکاران دستگاههای ذیربط خبر دادند که در حال حاضر امکان واریز اضافه بر سهمیه بنزین با توجه به نرمافزار فعلی سامانه هوشمند سوخت، وجود ندارد.