به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی شهر حلب و برخی مناطق دیگر از وجود افراد مسلحی که امنیت و آرامش ملت سوریه را به خطر انداخته اند، همچنان ادامه دارد.

گروههای مرتبط با القاعده، عملیات تروریستی علیه سوریها را هدایت می کنند که این مسئله، دقت بسیار بالای نیروهای مسلح در برخورد با این گروههای تکفیری را می طلبد.

ورود ۹ هزار سرباز ارتش سوریه به حلب برای تکمیل پاکسازی

روز پنجشنبه، ۹ هزار نظامی ارتش سوریه برای تکمیل پاکسازی شهر حلب از وجود افراد مسلح در برخی مناطق، وارد آن شدند.

اعزام نیروهای جدید همزمان با سیطره کامل ارتش بر مناطق الحمیدیه و السید حلب و اقدام نیروهای ارتش برای خنثی سازی بمبهای کارگذاشته شده در برخی مناطق و تعقیب تروریستهای باقی مانده صورت می گیرد.

ظهر روز پنجشنبه دوم شهریور، واحدهایی از ارتش سوریه، تلاش افراد مسلح برای نفوذ به محله میسلون را ناکام گذاشتند که طی آن سه فرد مسلح کشته شده و بقیه پا به فرار گذاشتند، در این درگیری یک نظامی ارتش سوریه هم کشته شد.

صدای انفجارها به شکل پراکنده در مناطقی مانند الباشا، الصاخور، المیسر، القصر، الزبدیه و الهلک شنیده شده است.

کشته شدن بیش از ۲۰۰ تروریست در نبرد حلب و در جریان پیشروی ارتش؛ بیشتر آنها سودانی و لیبیایی هستند

برخی محله های حلب شاهد درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و تروریستهای مزدور بود که سازمانها و مجموعه های تکفیری تروریستی هدایت آنها را برعهده دارند، این درگیریها در محله های هنانو، الشیخ خضر، الصاخور، طریق الباب و الشعار تا جمعیه الزهراء و الحمدانیه امتداد یافت.

نیروهای ارتش سوریه موفقیتهای بزرگی در این درگیریها کسب کردند و توانستند بسیاری از سرکردگان مطرح مزدوران بیگانه را که به فرماندهی عملیات تروریستی می پرداختند، به هلاکت برسانند.

از جمله سرکردگان کشته شده، تروریست خطرناکی به نام مهند اللطیف السمیع اعلام شده است، همچنین بسیاری از تروریستهای کشته شده، ملیت غیر سوری مانند سودانی و لیبیایی دارند؛ تعداد تروریستهای کشته شده در عملیات اخیر ارتش در حلب بیش از ۲۲۰ نفر اعلام شده است.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش تلویزیون سوریه، نیروهای ارتش همچنین در منطقه مارع حلب، دهها تروریست را کشته و شمار دیگری را دستگیر کردند. در منطقه الهلک هم، ۹ تروریست در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

کشته شدن بیش از ۱۷۵ تروریست مسلح در حومه دمشق

نیروهای مسلح سوریه در عملیات پاکسازی حومه دمشق در چهار روز گذشته، موفقیتهای بسیار بزرگی کسب کردند، به طوری که بیش از ۱۷۵ تروریست از ملیتهای مختلف در مناطق داریا، القابون، المعضمیه، کفرسوسه و نهرعیشه کشته شدند، همچنین چندین مخفیگاه تروریستها به همراه مقادیر فراوانی سلاح، یونیفورم نظامی و مواد منفجره کشف شد.

منابع ارتش همچنین از دستگیری بیش از ۲۰۰ فرد مسلح سوری و غیر سوری در این عملیات گسترده خبر دادند.

به گفته این منابع، عملیات ارتش در حومه دمشق همچنان ادامه دارد و عملیات پس از آنکه نیروهای مسلح، خطرناک ترین کانونهای تروریستی را متلاشی کردند، بعد امنیتی مهمی کسب خواهد کرد.

وضعیت امنیتی حماه

نیروهای مسلح سوریه، سه مرکز عملیاتی تروریستها در منطقه الغاب در حومه حماه را متلاشی کرده و شمار زیادی از تروریستها را به قتل رساندند.

در این عملیات، مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره و همچنین یک کارگاه ساخت بمب کشف شد.

همچنین در غرب منطقه سیجر در حومه حماه، اعضای یک گروه تروریستی در کمین نیروهای ارتش گرفتار شدند که تمام اعضای آن کشته شدند، از این گروه علاوه بر مقادیری سلاح، تجهیزات ارتباطی هم به دست آمد.

وضعیت امنیتی دیرالزور

عملیات پاکسازی دیرالزور از وجود مزدوران وابسته به محور ضد سوری همچنان ادامه دارد، مناطق المیادین، البوکمال، الفوریه، الشمیطه و الخریطه شاهد عملیات گسترده نیروهای ارتش برای پاکسازی آن از وجود افراد مسلحی فراری از شهر دیرالزور بود.

همچنین درگیریهایی میان واحدهایی از ارتش سوریه و باندهای تروریستی در نزدیک میدان غسان عبود رخ داد که به کشته شدن شمار زیادی از تروریستها از جمله جناح الصلیبی منجر شد.

منابع سوری از درگیریهای شدید در روستای الحسینیه در استان دیرالزور و کشته شدن شماری از مزدوران از جمله جاسم الدکور خبر دادند.

آشفتگی و سراسیمگی محور ضد سوری

ناکامی های مستمر مزدوران وابسته به محور غربی، عربی، ترکی و صهیونیستی ضد سوری در حلب به عنوان کانون اصلی ناآرامی ها، سبب سراسیمگی و آشفتگی سرکردگان این محور شد، به طوری که رئیس جمهوری فرانسه از برگزاری نشست شورای امنیت در پایان ماه جاری میلادی خبر داد، همچنین مقامات آمریکایی و ترکی نیز در تماسها و نشستهای فشرده، راههای جلوگیری از شکست مزدوران خود را بررسی کردند.

العربیه گزارش داد اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر ماه جاری میلادی به درخواست فرانسه درباره سوریه تشکیل جلسه می دهد، وی بار دیگر در اظهارات مداخله جویانه خواستار کناره گیری بشار اسد شد و مدعی شد با شرکای خود به سمت انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه حرکت خواهیم کرد.

العربیه همچنین مدعی شد شهر داعل در درعا از سوی بالگردهای ارتش سوریه گلوله باران می شود.