به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری رستم قاسمی در دیدار رئیس جهور و اعضاء هیئت دولت با مقام معظم رهبری؛ گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در بخش صنعت نفت در دولت نهم و دهم ارائه کرد.
وزیر نفت با اشاره به تلاش دشمن برای تحریم نفتی افزود: به یاری خداوند و همت متخصصان داخلی، نهضت ساخت تجهیزات در داخل کشور را آغاز کرده ایم که با برنامه ریزی انجام شده، ‌ امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به صادر کننده اینگونه تجهیزات نیز تبدیل شویم.

قاسمی همچنین از بهره مندی ۱۵هزار روستا از گاز در دولت‌های نهم و دهم خبر داد و گفت: تولید فرآورده‌های نفتی به ۲۶۲ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مصرف بنزین از ۶۷ میلیون لیتر در سال ۸۴ به ۵۹ میلیون لیتر کاهش یافته است، در حالی که اگر طرح هدفمندی اجرا نمی شد میزان مصرف بنزین در سال جاری به ۱۳۰میلیون لیتر می رسید.

به گفته این عضو کابینه دولت دهم صرفه جویی به وجود آمده در مصرف بنزین ایران حدود ۳۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

وزیر نفت یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر به جز ۲ میدان در همه میادین مشترک نفت و گاز فعال هستیم که تا ۲ ماه آینده در این دو میدان نیز عملیات توسعه آغاز می شود و در مجموع ۱ میلیون بشکه نفت از این میادین استحصال خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در دولت های نهم و دهم در مجموع ۱۴۰میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی داشته ایم که ۵ برابر دولتهای قبلی است.