به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، برخی بازیگران منطقهای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با همکاری برخی نهادها به فایل های بازجویی این تروریست‌ها دسترسی یافته است.

خبرگزاری فارس قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.

***آنچه در ذیل می‌آید، متن اعترافات محمد سعید از تروریست‌های مصری فعال در سوریه است***

دوستمان را کتک زدیم، فیلم گرفتیم و در الجزیره علیه نیروهای امنیتی شهادت دادیم

نام من " محمد سعید " است و اهل " جیزه " مصر هستم.(وی مدتی در سوریه زندگی کرده است) من در یک شیرینی فروشی کار می‌کردم و یک روز در حالی که برای صرف ناهار به سمت خانه می‌رفتم یکی از دوستانم را دیدم که بدنش خونی شده بود.

وی به من گفت که شب گذشته نیروهای امنیتی مرا دستگیر کرده و این بلا را بر سر من آورده‌اند. پس از آن با ۳ تن از دیگران دوستان مشترک من و محمد ملاقات کردم و ماجرا را از آنها جویا شدم.

آنها به من گفتند نیروهای امنیتی اصلًا محمد را دستگیر نکرده‌اند بلکه ما خودمان او را به خانه بردیم و این بلا را سرش آوردیم و از او فیلمبرداری کردیم و در آن فیلم می‌گوید که توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

برای هر صحنه سازی ۵۰ هزار لیر از الجزیره می‌گرفتیم

هدف از این فیلم پخش شدنش در شبکه الجزیره بود و برای این کار هرکدام ۵۰ هزار لیر هم دستمزد دریافت کردیم.

پول می دادیم تا بعد از خروج از مسجد شعارهای ما را تکرار کنند

من بارها شاهد بودم که همین افراد پس از پایان نماز با حضور در محل با اعطای مبالغی همچون هزار یا ۱۵۰۰ لیر سوری به افراد مختلف از آنها می‌خواستند تا شعارهای دیکته را پشت سرشان تکرار کنند.

آنها از این صحنه به مدت ۲ یا ۳ دقیقه فیلم میگرفتند و به عنوان تظاهرات اعتراضی برای شبکه الجزیره ارسال میکردند.