صدیقی: سلاح استکبار جهانی زنگ زده است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم با اشاره به حضور معنوی مردم در شبهای قدر گفت: این حضور نشان داد که دشمن در جنگ نرم شکست خورده و کشور اهل بیت همچنان پایبند به دین خدا و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اجتماع پرشکوه مردم در روز قدس و همراهی بیش از پیش سایر ملل در این روز که لبیکی به ندای امام خمینی‌(ره) بود، افزود: مقام معظم رهبری پیش از این فرموده بودند استکبار سعی می‌کند مسئله فلسطین را پنهان کند اما ملت‌های مسلمان نشان دادند که احیای روز قدس و زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین همانند اصل انقلاب خاموشی ندارد و دشمن هر چه می‌کند تلاش مذبوحانه است و روزی ریشه اسرائیل کنده و پوزه آمریکا برای همیشه به خاک مالیده خواهد شد.

صدیقی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و با گرامی داشت شهادت دو خدمتگزار متعبد شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: اکنون فرصت مناسبی برای دولت و دولتمردان است تا با ارزیابی دقیق از نقاط قوت و ضعف، چرخه پیشرفت کشور را سرعت ببخشند.

وی با بیان اینکه در فناوری هسته‌ای، نانو تکنولوژی و پزشکی کشور ما پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: دولت در فضای سیاسی کشور همچنان شعارهای ساده زیستی و ارتباط با مردم را سر می‌دهد که این شعارها همانند شعارهای ابتدای انقلاب قابل ستایش است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پرتلاشی کابینه گفت: از سوی دیگر باید از اینکه فکر کنیم کارمان را خوب انجام داده‌ایم به خدا پناه ببریم؛ محبت مردم و حضور آنها در باز کردن گره‌های سیاسی و اجتماعی در مقابل با تهاجم دشمنان چیزی نیست که بگوییم با این خدمات حق ملت ادا شده است. اگر صد برابر این هم کار کنیم باز هم در برابر شهدا، جانبازان و آزادگان مردم هیچ نکرده‌ایم.

صدیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان گفت: باید در شرایط کنونی فضایی ایجاد کنیم که قشرهای آسیب‌پذیر جامعه آسیب نبینند اگر چه انقلاب ما انقلاب زاغه نشین‌ها و پا برهنه‌ها است و شهدای ما اکثر از جنوب شهر هستند و مردم جبهه‌ها را با قلک‌هایشان اداره کردند اما تکلیف دولت و مسئولین این است که به داد اینها برسند و نگذارند دچار مشکل شوند.

صدیقی از دولت خواست کارهای باقی مانده و طرح‌های ناقص را برای آیندگان باقی نگذارد و برای به هم پیوستن کارهای از هم گسسته تلاش جدی‌تری کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اصلاح الگوی مصرف توسط قوای مجریه، قضایی و مقننه، گفت: این نهادها باید تا جایی که امکان دارد از کالاهای داخلی استفاده کنند و در کنار آن با فرهنگ‌سازی به چرخه تولید توجه کنند تا روند تولید با پیشرفت مواجه شود.

وی به پیشنهاد خود به سران ۳ قوه برای ارتقای تولید ملی اشاره کرد و گفت: به سران قوا پیشنهاد دادیم که کارگروه مشترکی برای سرکشی از کارگاه‌های تولیدی و رفع مشکلات آنها ایجاد کنند.

*مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید بهانه شود

صدیقی درخصوص حفظ استقلال اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت: این برای عده‌ای نباید بهانه شود که کم‌کاری کنند و در کمک به اشخاص با وسواس عمل کنند؛ این برخورد جزو آفت‌ها است و باید مسئولین بانکی و وزارتخانه‌ها کار سالم را در خدمت مردم قرار دهند. چرا که تولید کار، تولید و تکثیر ثروت عبادت است.

صدیقی در ادامه به زلزله آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: حضور رهبر انقلاب در میان زلزله‌زدگان و بررسی مشکلات مردم برای آنها دلگرمی بود دولت در کنار مردم گام‌های اساسی برداشت است علاوه بر این حدود ۴۰ کامیون ما یحتاج ضروری از طریق شهرداری در راه است.

*سلاح استکبار جهانی زنگ زده است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به برگزاری اجلاس عدم تعهد در کشورمان اشاره کرد و گفت: این اجلاس نقطه عطف و پاسخ عینی و عملی به این است که سلاح استکبار جهانی زنگ زده است و شعارهایش تو خالی و حرف‌هایش بی‌اساس است.

وی افزود: اینها از هر راهی که توانستند به ما هجمه آوردند و از هیچ خیانت و ظلمی علیه ما دریغ نکردند؛ اخیرا نیز القاء می‌کردند ایران در حال انزوا است ولی ما در حال طلوع مجدد و درخشش جهانی هستیم و این ستاره عمر آمریکا و استکبار است که رو به زوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ما در موضع اقتدار و ام القرای نهضت‌ها و بیداری جهان هستیم، گفت: ما هر روز بیش از پیش مورد توجه دنیا و همه ملت‌ها هستیم و ایران نقطه اتکا و دلگرمی جهانیان است و حضور پررنگ سران جنبش عدم تعهد در تهران نشان می‌دهد که ما در متنیم و قبله دل‌های آزادی‌خواهان جهانیم.

* سازمان‌های بین‌الملل در قبال بحرین خفه‌خون گرفته‌اند

خطیب نماز جمعه امروز تهران در ادامه سخنانش به مسئله بحرین اشاره کرد و گفت: ۲ سال از قیام مردم بحرین می‌گذرد و با این حال این مردم در روز قدس حماسه آفریدند اما حکومت ظالم و بی اعتنا به قوانین ظاهری و باطنی آن روز هم خیانت آفرید و نوجوان ۱۶ ساله‌ای را به شهادت رساند.

وی افزود: در کنار نظامیان آل خلیفه اشغالگران سعودی همچنان مردم را سرکوب می‌کنند ولی سازمان‌های بین‌المللی صدایشان در نمی‌آید و خفه خون گرفته‌اند.

*به‌هم نریزید که به هم ریخته خواهید شد

وی انفجارهای عراق را برنامه ریزی شده و در راستای مقابله به سوریه دانست و افزود: دولت و ارتش سوریه با حمایت مردم همچنان ایستاده است ولی گله از همسایگان‌مان داریم اینها برای خودشان خطر درست می‌کنند و نمی‌دانند که نباید به هم بریزند چرا که به هم ریخته می‌شوند.

صدیقی در پایان با اشاره به هشتم شهریور سالروز مبارزه با تروریسم گفت: ما خودمان از از قربانیان تروریسم هستیم امروز ترویسیم دولتی آمریکا و اسرائیل همچنان در تمام دنیا اقدام به ترور میکند اما پیداست که این حرکت دوامی ندارد و زوال آنها را تسریع میبخشد.