به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، کرم رضا پیریایی در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه قم که به مناسبت هفته دولت ایراد شد، اظهار داشت: امروز ما مسئولیت را در شهری بر عهده داریم که حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین مراجع معظم تقلید و حوزههای علمیه و تاریخ بیسابقه در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه این ظرفیت‌ها، قم را به یک جهان شهر تبدیل کرده است افزود: جهان شهری قم بدان معنا است که انسانهایی در تراز جهانی در آن زندگی می‌کنند و وفضای عمومی استان به گونه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در خصوص آن می‌فرماید خدمت به قم تنها خدمت به یک شهر نیست، بلکه خدمت به کشور و آبروی جمهوری اسلامی است.

استاندار قم عنوان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت بعد از پایان ۷ سال کار و فعالیت دولت‌های نهم و دهم، نشان دهنده رضایت بخش بودن اقدامات صورت گرفته تا کنون بوده است.

سرمایه گذاری ۳۱ هزار میلیارد تومان در طول ۷ سال در قم

وی با بیان اینکه بنده در هفتمین سال کار دولت نهم و دهم در استان قم حضور یافتم افزود: نزدیک به ۳۱ هزار میلیارد تومان در ۷ سال گذشته، مجموعه اعتباری کار دولت و مردم بوده است که این میزان اعتبارت با همه سالهای گذشته قابل قیاس نیست و رهبر انقلاب نیز فرمودند در این دو دوره در راستا خدمت به قم، کار ویژه‌ای صورت گرفته است.

مجموعه خدمات صورت گرفته در قم کار یک استاندار نیست

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه در طول دولت نهم و دهم در قم به اجرا در آمده است افزود: این خدمات گسترده، کار مجموعه دولت است و کار یک استاندار نیست و کسی نمی‌تواند این خدمات را برای خود تصاحب کند.

پیریایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن در استان قم ابراز داشت: ۴۱ هزار نفر واجد صلاحیت برای مسکن مهر در قم ثبت نام کردند که ۳۷ هزار نفر آنها ساخت مسکن را آغاز کردند.

وی عنوان کرد: کارکرد دولت و نظام در خصوص مسکن در قم را باید در شهرک پردیسان دید که این حجم ساخت و ساز‌ها در سایر استان‌ها کمتر دیده می‌شود.

وی افزود: معیار ما تحویل مسکن به متقاضیان است و مسئولان امر نیز باید همه تلاششان را به کار ببندند و کلیه امکانات را برای سکونت شهروندان در این واحد‌های مسکونی فراهم کنند.

تحویل بیش از ۲۰ هزار مسکن مهر در سال ۹۱ در قم

استاندار قم با بیان اینکه در سال ۹۱ بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در قم تحویل می‌شود افزود: مسئله ایجاد اشتغال از ناحیه مسکن باید برایمان باور پذیر باشد که فرمول ایجاد اشتغال از ناحیه مسکن هر ۶۰ متر یک شغل است که فعال بودن این بخش می‌تواند کمک مهمی به از بین بردن بیکاری کند.

پیریایی افزود: آنچه در بخش مسکن در قم رخ داده رضایت بخش بوده که باید برای آینده نیز برنامه ریزی‌های جدی و گسترده‌تر از این صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید نقد را بپذیرند ادامه داد: نقد کار‌شناسی از بهترین کمک‌ها به مسئولان نظام و دولت است که اگر فردی با نقد سازنده موافق نباشد مردم سالاری دینی را درک نکرده است.

قم جدید در طرح حرم تا جمکران دیده می‌شود

استاندار قم با اشاره به امضای طرح نهایی پروژه حرم تا جمکران اظهار داشت: در این پروژه یک قم جدید دیده می‌شود و در این طرح فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: شورای معاونین و شورای اسلامی شهر در پروژه‌های شهر قم باید پشتیبان شهرداری باشند که این امر نباید تنها به تبلیغات بسنده شود.

پیریایی ادامه داد: رئیس جمهور از شهرداری و مجموعه‌های بزرگ توقع دارند که رضایت مردم را مد نظر داشته باشند و بنده با خدای خود عهد می‌بندم با هیچ مسئولی جز برای خدمت به مردم، هیچ دوستی دیگر نداشته باشم.

وی با بیان اینکه ما سرباز رهبری و خادم مردم هستیم افزود: مسئولان بدانند که باید با طرح و برنامه جلو برویم و امکانات باید در اختیار مجموعه‌هایی قرار گیرد که توانایی انجام کار‌ها را داشته باشند.

۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان قم وجود دارد

استاندار قم در ادامه اظهار داشت: هم اکنون ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان قم وجود دارد که این امر از یک طرف تهدیدی برای قم به شمار می‌رود و از طرفی نیز فرصت است، چرا که با استفاده از امکاناتی که دولت در خصوص بازسازی این مناطق می‌دهد می‌توان اشتعال ایجاد کرد.

پیریایی عنوان کرد: برای آرمان شهر و جهانی شدن قم نیازمند فرودگاه هستیم که این استعداد در قم وجود داشت و هم اکنون مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها در این بخش در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید رضایت مردم در ارائه خدمات در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار گیرد ابراز داشت: در راستای ارائه خدمات آسان به مردم باید تلاش کرد و میز خدمت برای مسئولین فرصتی است تا در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

موج تغییر و تحویل در مسئولان استان در کار نیست

استاندار قم تصریح کرد: موج تغییر و تحویل در مسئولان استان در کار نیست اما اگر کسی مسیر استباهی و در خلاف مسیر خدمت به نظام و مردم را طی کند کنار گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت در استان قم کارکرد ملی دارد افزود: ما در استان قم نیازمند هم افزایی هستیم و اگر وحدت و وفاق از بین رود فرصت خدمت از دست خواهد رفت که این وحدت در کنار فرامین رهبری و رهنمود‌ها مراجع تقلید محقق خواهد شد.

پیریایی اضافه کرد: مجموعه‌های بزرگی در استان قم وجود دارند که در همکاری با استانداری می‌توانند اعتبارات خوبی را
جذب کنند و این امر نیز نیازمند به هم افزایی مسئولان بخش‌های مختلف در قم است.

حق توقف مونوریل را نداریم

وی با بیان اینکه نغمه مخالفت با کار عمرانی خوب نیست و وقتی دولت بودجه‌ای برای کار عمرانی به قم اختصاص می‌دهد باید با آغوش باز آن را پذیرفت افزود: نباید مونوریل متوقف شود و ما حق این کار را نداریم و این پروژه باید تا پردیسان ادامه پیدا کند و کسی نباید در این راستا مردم را دلسرد کنند.

رئیس جمهور تذکر داد احترام مراجع نگه داشته شود

استاندار قم در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور برای تحول بیشتر من را به قم فرستاد و تذکر داد احترام علما و مراجع تقلید نگه داشته شود و در راستای تکریم مردم و شتاب بیشتر در کارهای عمرانی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: بنده در تدارک سفر رئیس جمهور به قم هستم و این سفر یعنی تقویت فعالیت‌های عمرانی و آغاز پروژه‌های جدید در قم است.

پیریایی در پایان عنوان کرد: از ویژگیهای مثبت قم آن است که خدمت برای این شهر منتهی به یک دولت نمیشود و هر دولتی بر سر کار بیاید از فعالیتهای عمرانی در قم حمایت میکند.