وزیر اطلاعات: هزینه ۱۷ میلیارد دلاری برای فتنه پارسال

افكار نيوز - وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه بخش اعظم بودجه استکبار برای اجرای جنگ نرم در جمهوری اسلامی ایران هزینه می شود ، گفت: آن ها در فتنه پارسال حدود ۱۷ میلیارد دلار در ایران هزینه کردند.


به گزارش افکار به نقل از واحد مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در بیست و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور به حرکت استکبارجهانی علیه نظام جمهوری اسلامی در۳۰ سال گذشته اشاره کرد و افزود: آنها جنگ نرم خود را علیه ایران با هوشمندی و ذکاوتی خاص انجام داده اند و می دهند.

وی با اشاره به اینکه استکبارجهانی در جنگ نرم، عرصه آموزش و پرورش را هیچگاه رها نکرده است، گفت: آنها به رغم این که در مواجهه با اسلام ناب دچار شکست شدند اما تجربه های موفقی در موقعیت های مختلف کسب کرده اند.

مصلحی در ادامه به فروپاشی شوروی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری های جدی در این باره صورت گرفت و در۴۰ سال، ۱۰ میلیون کتاب و نشریه برای مقابله با شوروی چاپ شد.

وی گفت: اساس جنگ نرم بر مقوله فرهنگ طراحی شده و نظام معرفتی و ارزشی را هدف گرفته است.

مصلحی اضافه کرد: دشمن الگوهای خود را براساس لذت گرایی، سودانگاری، پوچ گرایی و از خودبیگانگی جا می اندازد و فقط کشورهایی می توانند در برابر آنها مقاومت کنند که توان دفاع از فرهنگ و تمدن خود را داشته باشند.

وزیر اطلاعات گفت: از ۲۵ سال پیش تاکنون بیش از ۸۰ مرکز و بنیاد در موضوع جنگ نرم در غرب ایجاد و سالانه حدود دو میلیارد دلار بودجه در این باره صرف شده است.

وی افزود: بودجه یادشده هزینه آشکار آنهاست و هزینه های پنهان دیگری دارند که از طریق سرویس ها و مجموعه های اطلاعاتی هزینه می شوند.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل تشکلی غیرانقلابی با حضور برخی معلمان خبر داد و افزود: استکبار در مقطعی بیش از ۳۱۵ هزار دلار در اختیار این تشکل قرار داد.

وی گفت: براساس اسناد و اطلاعات موجود، استکبار در حوزه جنگ نرم سرمایه گذاری های جدی در مجموعه آموزش و پرورش و نوجوانان کرده است.

مصلحی طرح مسیحی سازی جوانان در برخی مدارس را یکی از این سرمایه گذاری ها برشمرد و افزود: البته مجموعه اینها جدای از اقلیت های پذیرفته شده در نظام هستند.

وی ادامه داد: آن ها جریان پروتستانی تحت عنوان " عیسی " را ایجاد کرده اند که همگی از صهیونیسم خط می گیرند و تاکتیک آنها این است که القا کنند سیاسی نیستند.

وزیر اطلاعات در ادامه به تلاش استکبار برای جذب بسیاری از معلمان و دانش آموزان در فتنه پارسال اشاره کرد و گفت: آنها با ایجاد موسسات غیردولتی در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به کار شدند حتی در زمان وقوع زلزله در بم با ایجاد موسسه ای، حرکات سوء خود را دنبال کردند.

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت های استکبار، ترویج فرقه بهاییت در برخی مدارس کشور است و بهایی ها با ایجاد مراکز آموزشی، مهدکودک و مدارس غیرانتفاعی به مقاصد سوء خود دست می یابند.

مصلحی در ادامه فعالیت انجمن حجتیه را در فتنه پارسال بسیار وسیع خواند و گفت: اینها با حضور در مدارس گفتمان سکولاریستی را رواج می دهند.

وی به نمونه ای از فعالیت این ها در مدارس اشاره کرد و افزود: برای مثال آنها با روایتی از امام صادق(ع) اینگونه القا می کنند که آن حضرت بازی شطرنج را جایز ندانسته اند و سپس به فتوایی از امام(ره) مبنی بر جایز بودن بازی شطرنج اشاره و بدون توجه به بحثمقتضیات زمان و مکان و موضوع اجتهاد و فتوا، ذهن دانش آموزان را منحرف می کنند.

مصلحی اضافه کرد: از دیگر فعالیت های آنان در مدارس ایجاد فرقه های نوظهور با رویکرد مفسده جویانه و بی بندوباری است و این جریان از طریق مدل های مو و لباس با علایم و آدم های مختلف درپی جذب دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: گروه های دیگری نیز در مقوله مهدویت انحرافاتی ایجاد می کنند.

وزیر اطلاعات گفت: طرحی در این وزارتخانه تهیه شده است که براساس آن اطلاع رسانی خوبی درباره فعالیت جریان های انحرافی به مسئولان آموزش و پرورش داده می شود.

مصلحی اطلاع رسانی به موقع و شناساندن تهدیدات را از موارد در دستورکار خود از ابتدای وزارتش خواند و گفت: پخش برنامه های ماهواره ای در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تبلیغ مکاتب و نحله های انحرافی در مدارس و جذب مرید از میان دانش آموزان را از رئوس برنامه های دشمن برای ایجاد انحراف در‌ آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: توزیع کتب انحرافی به صورت بسته بندی شده در مدارس از دیگر برنامه هاست که با شناسایی معلمان، روحانیان و مجموعه های موثر و سرشناس، این محموله ها به صورت پست به آنان ارسال می شود.

مصلحی گفت: حجم زیادی از این محموله ها که بیشتر در قالب فیلم و الواح فشرده مبتذل بود با نشانی های آدرس های دروغین فرستنده به افرادی در قم ارسال شده بود.

وی افزود: دامن زدن به تعصبات قومی و مذهبی به ویژه در مناطق مرزی، ایجاد سازمان های مردم نهاد، تلاش برای گسترش ناهنجاری ها و بزهکاری ها در میان دانش آموزان از طریق ماهواره، اینترنت و کتب مستهجن و ترویج بدحجابی و بی حجابی در میان دانش آموزان دختر از دیگر برنامه های دشمن برای ایجاد انحراف در آموزش و پرورش است.

وزیر اطلاعات گفت: آنها با توزیع موادمخدر در میان دانش آموزان و اهانت به اعتقادات شیعه، اهداف خود را در انحراف جوانان دنبال می کنند.

مصلحی افزود: به محض اینکه معلمی به خارج کشور سفر کند، سرویس های اطلاعاتی به شدت روی او کار می کنند.

/ ب.