به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مانوئل ژوزه در نشست خبری پس از تساوی بدون گل مقابل استقلال گفت: نیمه اول عالی نبودیم چون نشد. می خواستیم گل بزنیم اما این اتفاق نیفتاد. در این بازی استقلال را کنترل کردیم اما خودمان نخواستیم بازی را ببریم. خیلی کار در زمین انجام دادیم اما متاسفانه به گل پیروزی نرسیدیم. پرسپولیس در این مسابقه آن طور که می خواستم بازی کرد و بازیکنان خواسته های من را پیاده کردند. در واقع شانس نداشتیم.

وی افزود: در این مسابقه سیستم بازی را عوض کردیم چراکه با سه مدافع راحت تر بودیم. بازی با سه دفاع شانس ما را برای حمله و گلزنی بیشتر کرده بود. همین موضوع باعثشد حریف را بیشتر کنترل کنیم اما خودمان نخواستیم ببریم.

ژوزه خاطرنشان کرد: بازی به گونه ای بود که حتی دروازه بان ما یک بار هم دفاع نکرد. بازی در نیمه دوم زیبایی اش را از دست داده بود و دلیلش را نمی دانم. برنامه استقلال این بود که دفاع وسط خود را به جلو بفرست و به همین خاطر رو به توپ های هوایی آورد. بعد از گذشت دقایقی عمران زاده سر جای خود برگشت و ما هم می دانستیم که این اتفاق رخ می دهد.

ژوزه ادامه داد: استقلالی ها بعد از این موضوع بازیکن قد بلند دیگری را به بازی آوردند و باز به توپ های هوایی رو آوردند. به همین دلیل کیفیت بازی کمتر شد. بازی دست ما بود اما تماشاگران تمرکز ما را به هم زدند. چون یکسری اتفاقات رخ داد ولی اگر قرار بود بازی برنده ای داشته باشد آن پرسپولیس بود چون شانس های زیادی داشتیم.

سرمربی سرخپوشان تاکید کرد: از بازیکنان تیمم راضی هستم. بعد از اینکه پرسپولیس در چند مسابقه قبلی خوب نبود در این مسابقه با اعتماد به نفس و خوب بودیم. دوست داشتیم بازی را با پیروزی تمام کنیم اما نتوانستیم به خواسته خود برسیم.

امیدوارم یک تیم خوب برای بازی های بعدی باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که کند بودن بازی پرسپولیس در این مسابقه مشهود و به دلیل بازیکنان مسن تیم بود گفت: بازیکنان ما در این بازی کم نیاوردند. مگر میانگین سنی بازیکنان استقلال چقدر بود؟ من با این نفرات کار و برای هر مسابقه بهترین ها را انتخاب می کنم.

ژوزه در خصوص اینکه به بازی زیبای پرسپولیس مقابل استقلال امتیاز نمی دهند، تصریح کرد: این می تواند برای ما نقطه شروع باشد تا در بازی بعدی بهتر باشیم. می خواستیم ببریم اما نشد. با تغییر سیستم بازی خیلی چیزها را نشان دادیم اما به خواسته خود نرسیدیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص کنایه یکی از خبرنگاران که پرسید شما با این شرایط زمستان تهران را می توانید ببینید یا خیر گفت: گویا شما بیشتر نگران من هستید یا دوست دارید اتفاقی رخ دهد. باید از مدیرعامل پرسپولیس بپرسید. قبلا هم گفته بودم ۱۵ روز مانده به شروع لیگ این تیم را گرفتم و همه این را می دانند. این تیم را خودم درست نکردم. در هفته های اول همان طور که گفته بودم کار سختی داشتیم. باید قدم به قدم برای درست شدن تیم رو به جلو برویم. در فوتبال زمان همیشه نیاز است. اگر امسال قهرمان نشویم باید خود را برای فصل آینده آماده کنیم.

به گزارش فارس، سرمربی پرسپولیس از اینکه کنایه خبرنگار ناراحت شده بود در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: شاید اگر من را اخراج کنند اشتباه بزرگی مرتکب شوند. من آخرین بار ۱۵ سال پیش اخراج شدم و کارم را بلد هستم.

وی در خصوص اینکه چرا به زاید بازی نداده اظهار داشت: در هر بازی تاکتیک خاص خودم را دارم. بعضی اتفاق ها در فوتبال تکرار نمی شود. زدن ۳ گل در ۱۰ دقیقه آن هم در دربی هر ۵۰ سال یک بار اتفاق می افتد. امروز با توجه به شناختم از پرسپولیس تصمیم گرفتم فقط دو تعویض انجام دهم. مسئولیت این موضوع هم با من است. قطعا زاید در بازی های بعدی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب خواهد داشت.

ژوزه در پاسخ به این سؤال که به ترکیب ایده آل رسیده، گفت: تقریبا رسیده ام. دو بازیکن دیگر هم داریم که یکی از لیگ دسته اول است و یکی بازیکن کره ای. امروز از مهدوی کیا در هافبک دفاعی استفاده کردیم و خوب بود. در برخی پست ها بازیکنان در جای تخصصی هستند و سعی می کنیم در آینده در بحثپست بهتر عمل کنیم. امیدوارم در بازی بعدی از این دو هم استفاده و ضعف ها را جبران کنم.

وی در خصوص اینکه حرفه ای از جواب به سوالات فرار می کند در حالی که هواداران گلایه دارند و چه زمانی قرار است، پرسپولیس جایگاه خود را تغییر دهد، عنوان کرد: همه تلاش خود را می کنیم که امتیازهایی که از دست دادیم را برگردانیم. خیلی از تیم ها امتیاز از دست دادند. در حال درست کردن تیم هستیم اما بقیه تیم آماده هستند. سعی می کنیم موقعیت خود را عوض کنیم و ببریم. ما به آینده امیدوار هستیم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس امروز بهتر از استقلال بود و قلعه نویی با این حال گفت تیم من قهرمان می شود، گفت: من ۵۰ سال است در فوتبال هستم و نباید قول داد. فقط برای کار کردن و بازی خوب قول می دهم. از شناخت ها و تجربه استفاده می کنم تا تیم خوبی داشته باشم و برای قهرمانی و برای امتیاز از دست رفته بجنگد. من چنین قول هایی نمی دهم. به هر کسی که قول داده احترام می گذارم اما من از این کارها نمی کنم شاید شیوه کاری من با بقیه فرق داشته باشد.