به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، گزارش آخرین تحولات میدانی سوریه تاکید دارد که پس از دو روز آرامش در دمشق و مناطق اطراف آن امروز گروهکهای تروریستی مسلح تلاش کردند، حملاتی را علیه ارتش سوریه در مناطق حرستا و قابون و برزة انجام دهند که با مقابله ارتش سوریه متحمل ضربات سنگین شدند و در نتیجه آن شماری از افراد این گروهکهای تروریستی کشته و زخمی شدند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه در ادامه عملیات‌های خود در پیگرد گروهک‌های تروریستی امروز شماری از اماکن تجمع این تروریست‌ها را در منطقه حرستا کشف و منهدم و سلاح‌های موجود در آن را ضبط و شماری از تروریست‌ها را نیز دستگیر کردند.

همچنین شمال منطقه حرستا امروز شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که بر اثر آن شماری از تروریست‌ها کشته و شماری دیگر زخمی شدند، این درحالی است که شماری از این تروریست‌ها نیز توسط نیروهای ارتش سوریه بازداشت شدند که در میان بازداشت‌شدگان یکی از سرکردگان گروهک‌های تروریستی نیز مشاهده می‌شد که دو ماه پیش در دوما مشاهده شده بود و از جمله خطرناک‌ترین تروریست‌ها در منطقه «الغوطه» شرقی به شمار می‌آمد.

اما امروز منطقه «داریا» در حومه دمشق شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که به اصطلاح خود را برای نبرد موسوم به «نبرد دوم دمشق» آماده می‌کردند که با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند و صرف نظر از منطقه داریا در دو منطقه «المعضمیة» و بوستان‌های «الرزای» متحمل ضربات سخت شدند که کشته و زخمی شدن شماری زیادی از تروریست‌ها را به دنبال داشت.

این درحالی است که در منطقه المعضمیة و ببیلا و مزارع جدیده عرطوز نیروهای امنیتی وابسته به ارتش به عملیات‌های پاکسازی خود که از دو روز گذشته در این منطقه آغاز شده بود، ادامه دادند و در جریان این عملیات‌ها شماری از تروریست‌ها را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند که در میان کشته‌شدگان تروریست‌هایی از تابعیت‌های خارجی نیز مشاهده می‌شدند.

از سوی دیگر ارتش سوریه هم اکنون منطقه «قطنا» در کنار منطقه جدیدة عرطوز را به محاصره خود درآورده و مانع رسیدن کمک‌های نظامی و امدادی به گروهک‌های تروریستی می‌شود تا عملیات پاکسازی این منطقه را به پایان برساند.



ریف دمشق

اما در مزارع منطقه حزة و عین ترما و اطراف آن در ریف دمشق درگیری بین ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی برای سومین روز متوالی در چندین محور از جمله مزارع شیفونیة در الغوطة شرقی ادامه داشت که براثر آن شماری از تروریست‌‌ها کشته و شماری دیگر زخمی شدند و ارتش سوریه نیز موفق شد، شماری از شهروندان سوری ربوده شده توسط تروریست‌های مسلح را آزاد کند.

این درحالی است که منطقه «الملیحة» در ریف دمشق و «کفر سوسة» در دمشق از اولین ساعات بامداد امروز شاهد عملیات‌های ارتش سوریه علیه مراکز تجمع تروریست‌های مسلح در این دو منطقه بود که طی آن تعدادی از این مراکز تجمع تروریست‌ها کشف و سلاح‌های موجود در آنها ضبط شد.

این گزارش تاکید می‌کند که شماری از تروریست‌ها مسلح امروز تلاش داشتند، فرودگاه نظامی المزه را هدف قرار داده و آن را به کنترل خود درآوردند که با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند و با متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.



حمص

اما در حمص یگان‌های ارتش‌ سوریه در یک عملیات به خودروهای گروهک‌های تروریستی حمله کرده و شماری از تروریست‌ها را کشته و شمار دیگری را مجروح کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه در روستای «الکنیسة» شماری از تروریست‌ها را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند و در روستای «شین»، از توابع ریف تلکلخ نیز مانع نفوذ تروریست‌های مسلح از خاک لبنان به سوریه شوند و آنها را وادار به فرار کنند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه در تعدادی از روستاهای حمص غربی مانع ورود تروریست‌های مسلح به خاک سوریه شدند.

اما در شهر «تلکلخ» ارتش سوریه به پاکسازی این شهر ادامه داده و مانع تحرک گروهک‌های تروریستی موجود در این شهر شدند که در بین اهالی تلکلخ موجب ایجاد رعب و وحشت شده بودند و براثر درگیری‌های پیش آمده در این منطقه شماری از تروریست‌ها کشته شدند که در میان کشته‌شدگان سرکرده یکی از تروریست‌ها نیز مشاهده می‌شد. این درحالی است که گروهک‌های تروریستی در این شهر اقدام به کشتن یک شهروند غیرنظامی و ربودن تعدادی از شهروندان این منطقه کردند.

مناطق الرستن و تلبیسة و الغنطو نیز امروز شاهد درگیری ارتش سوریه با گروهک‌های مسلح تروریستی بود. همچنین برخی مناطق شهر حمص مانند باب هود و الحمیدیة و جورة الشیاح و حمص قدیمی نیز شاهد درگیری‌هایی بین ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.



حلب

اما در حلب ارتش سوریه به عملیات‌های پاکسازی خود در این شهر و در منطقه الباب و میدان الجدیدة در حلب قدیمی ادامه داد و مانع نفوذ این گروهک‌های تروریستی در منطقه قامشلی شدند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی سوری توضیح داد که ارتش سوریه با انجام عملیات‌هایی در منطقه سیف الدوله و السید در نزدیکی میدان الحطب در حلب شدند که بر اثر شماری از تروریست‌ها کشته و شماری دیگر زخمی شدند.



درعا

در شهر درعا نیز نیروهای ارتش سوریه عملیات‌هایی را جهت مقابله با تحرکات و عملیات‌های گروهک‌های تروریستی در مناطق بصرى الحریر و داعل به اجرا گذاشتند که علاوه بر کشتن و زخمی کردن شماری از تروریست‌ها، تعدادی از آنها را هم دستگیر کردند.

در این راستا یک منبه نظامی سوری تاکید کرد که ارتش سوریه روز گذشته ضربات سنگینی را در مناطق مختلف درعا و ریف آن به اجرا گذاشته و اماکن تجمع آنها را کشف و منهدم کردند.



إدلب

در ادلب نیز ارتش سوریه به عملیات‌های پاکسازی خود در شهر اریحا ادامه دادند و یک منبع نظامی سوری در این ارتباط تاکید کرد که ارتش سوریه هم اکنون کنترل ورودی‌های این شهر را در دست دارد و خود را برای آغاز یک عملیات پاکسازی فراگیر در این شهر آماده می‌کنند.

این درحالی است که یگان‌های دیگر ارتش سوریه مانع رسیدن کمک‌های نظامی به تروریست‌ها در منطقه جبل الزاویه شدند و مسیرهای ارسال کمک‌های نظامی به تروریست‌ها را هدف قرار داده و این گروهک‌ها را در منطقه الشامی به محاصره خویش درآوردند.

اما ارتش سوریه با اجرای عملیات‌هایی کنترل مناطق مخفر و شعبه الحزب و مدرسه الثوره را به دست گرفت و آنها را از وجود گروهک‌های تروریستی پاکسازی کرد.

همچنین ارتش سوریه در دو روستای فلیون و کورین و جسر الشغور ضمن درگیری با گروهکهای تروریستی ضمن به قتل رساندن آنها سلاحهای آنها را ضبط کردند.