به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: مارتين اينديك كه خود از چهره هاي طرفدار رژيم صهيونيستي است، گفته است: آمريكايي ها پس از چند بار شنيدن تهديد اسرائيل عليه ايران و اينكه دچار احساس فريب خوردگي شده اند، اكنون به اخبار منتشره درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران كمتر اعتنا مي كنند.
وی در مصاحبه با رادیو اسرائیل تصریح کرد: آخرین بار در بهار گذشته تصور بر این بود که با توجه به تهدیدهای انجام گرفته، اسرائیل واقعا قصد حمله به تاسیسات هسته ای ایران را دارد اما آمریکایی ها بعدا به این نتیجه رسیدند که فریب خورده اند.
همزمان با اظهارات مارتین ایندیک، جان بولتون از چهره های نومحافظه کار و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد اوباما حاضر نیست در اقدامی نظامی با اسرائیل همراهی کند. وی ضمن مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: ما دائما با این اظهارنظر از سوی دولت آمریکا مواجه می شویم که «تمام گزینه ها روی میز هستند.» اما این اظهارنظر را حتی دولت اوباما هم باور ندارد، چه رسد به ایران. این اظهارنظر برای تهران مضحک است و اورشلیم مجبور به نادیده گرفتن آن می شود.
بولتون می افزاید: طبقه سیاسی اسرائیل در مورد اینکه چه راهی را در پیش بگیرد با شکاف و چندگانگی روبرو شده است. هفته گذشته شیمون پرز، با برداشتن گامی غیرمعمول به صورت عمومی اعلام کرد که اسرائیل نباید به تنهایی دست به اقدامی بزند. مقامات اسرائیلی با وجود اختلاف ها درباره یک مسئله متحد و متفق القول هستند و آن اینکه همه ترجیح می دهند آمریکا اقدام به حمله علیه تاسیسات اتمی ایران کند یا حداقل رهبری چنین عملیاتی را برعهده گیرد.
جان بولتون معتقد است: زمان در حال حاضر به نفع ایران است. حتی اگر میت رامنی پیروز انتخابات آمریکا باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که سیاست آمریکا با سرعت لازم برای ممانعت از هسته ای شدن ایران، تغییر کند. مسائل بسیار زیادی در مورد برنامه هسته ای ایران وجود دارد که ما آگاهی چندانی از آنها نداریم که ممکن است ندانسته های ما چندان خوشایند هم نباشند. ضمن اینکه جمهوری خواهان نیز در مورد زمان حمله به ایران اختلاف نظر دارند.
روزنامه واشنگتن پست در مقاله دیگری به ارزیابی دلایل لفاظی بنیامین نتانیاهو درباره اقدام نظامی علیه ایران پرداخت و نوشت: این سناریو، سناریوی آشنایی است. نتانیاهو در هفته های اخیر که دولتش با مشکلات داخلی مواجه است، دائما بر طبلی می کوبد و می گوید «من به ایران حمله خواهم کرد.» یکی از دلایل این کار، که برای ایالات متحده هم روشن شده، این است که نتانیاهو مشکلات بودجه دارد. دولت وی در حالیکه باید پیرامون هزینه های دفاعی تصمیم بگیرد همزمان باید با برخی مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کند.
این روزنامه آمریکایی در گزارش خود خاطر نشان کرد: نتانیاهو درصدد افزایش بودجه دفاعی به ۴/۱۵ میلیارد دلار است. با این حال میان وزیر امور مالی و وزیر دفاع اسرائیل این اختلاف وجود دارد که برای مهار خیزش تظاهرات سراسری علیه بحران اقتصادی در اسرائیل، محدودیت های اعمال شده بر بودجه نظامی که سال پیش تصویب شد همچنان باقی بماند. کابینه پذیرفته است که هزینه های دفاعی را کاهش دهد و مالیات های بیشتری بر کمپانی ها اعمال کند. براساس گزارش رسانه های خبری اسرائیل وزیر امور مالی اسرائیل و دیگر وزرا خواستار کاهش بودجه دفاعی شده اند.
واشنگتن پست در پایان نوشت: مشکلات بودجه دفاعی نتانیاهو باید توسط اسرائیلی ها حل شود، نه مالیات دهندگان آمریکایی.
خاطرنشان مي شود تل آويو براي چندمين بار طي دو هفته اخير شاهد تجمع هزاران صهيونيست عليه لفاظي هاي نظامي نتانياهو و ايهودباراك بود. معترضان مي گفتند باراك و نتانياهو مي خواهند زندگي اسرائيلي ها را نابود كنند. طي چند ماه اخير ۱۳ تبعه رژيم صهيونيستي براثر وخامت اوضاع اقتصادي دست به خودسوزي و خودكشي زده اند. طبق نظرسنجي ها ۶۰ درصد صهيونيست ها اساساً مخالف پيش كشيدن بحث درگيري نظامي با ايران هستند.