منابع آگاه در زندان "رفحاء " اعلام کردند که صبح دیروز یکشنبه ۲۰۱۱/۱/۲ نیروهای امنیتی سعودی به این زندان که تعداد زیادی از عراقیها در آن بدون محاکمه محبوس هستند، حمله کردند و ۳۱ نفر از این زندانیها را به بهانهای واهی به مکان نامعلومی انتقال دادند.

به گزارش فارس به نقل ازپایگاه خبری " عراق القانون " طی چند روز گذشته این دومین بار است که زندانیان عراقی در بند عربستان مورد حمله قرار می‌گیرند. در نوبت پیش، ۴۰ زندانی پس از انتقال به مکانی نامعلوم در ملاء عام گردن زده شدند.

بر اساس این گزارش در این زندان تعداد زیادی از عراقی‌هایی که توسط سعودی‌ها ربوده‌شده‌اند، محبوس هستند که به اتهاماتی موهوم سالهاست که در بند هستند و حتی برخی از آنها به گردن زده‌شدن تهدید شده‌اند.

این منبع آگاه افزود: این اقدام وحشیانه سعودی‌ها علیه زندانیان عراقی در واکنش به تشدید خشم مردمی، رسانه‌ای و سیاسی عراق از اقدام عربستان در گردن زدن ۴۰ عراقی در ملاء عام صورت گرفته است و مقامات امنیتی از اینکه اطلاعات داخل این زندانها و جنایاتشان توسط زندانی‌ها افشاء شده است، به شدت عصبانی هستند.

بر اساس این گزارش، دیروز نیروهای امنیتی عربستان علاوه بر زندان " فیحاء " به زندان " عرعر " نیز حمله کرده و نزدیک به ۱۰ عراقی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند و کسی از سرنوشت این افراد اطلاعی ندارد. این در حالی است که تمام عراقی‌های دربند این زندان چند روزی است که در اعتراض به جنایات سعودی‌ها اعتصاب غذا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سعودی‌ها حتی آب گرم زندان را قطع کرده‌اند و زندانی‌ها برای وضو و استحمام ناگزیر هستند در این فصل سرما از آب سرد استفاده کنند.

شورای استانداری کربلا و بسیاری از رسانه‌های عراقی و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی عراق خواستار تحقیق بین‌المللی درباره ماجرای ادعام ۴۰عراقی در ملاء عام شده‌اند و پارلمان عراق چند روز پیش نیز یک جلسه خود را به بررسی موضوع گردن زده شدن ۴۰ عراقی در ملاء عام در عربستان اختصاص داد.

" کمیلة کاظم الموسوی " نماینده فراکسیون همپیمانی ملی چند روز پیش در پارلمان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر پارلمان به خبرنگاران گفت: بیش از۴۰ زندانی عراقی در محاکمه‌های نمایشی اعدام شده و برخی از آنها در ملاء‌عام گردن زده شده‌اند.

موسوی افزود: نیروهای امنیتی سعودی تعدادی از عراقی‌ها را نیز برای مبادله آنها با تروریست‌های سعودی زندانی در عراق ربوده‌اند.

وی از پارلمان عراق خواست تا پرونده عراقی‌های زندانی در عربستان را در دستور کار خود قرار داده و به همراه دولت عراق کمیته‌ای را برای تحویل گرفتن اجساد زندانیان عراقی مدفون شده در منطقه مرزی " عرعر " که مسئولان سعودی از تحویل آنها به عراق خودداری می‌کنند، تشکیل دهد.

این نماینده پارلمان گفت: زندانیان عراقی در معرض قتل به شیوه‌های اولیه و بر اساس یک سری محاکمه‌های نمایشی قرار دارند که این اقدامات با همه موازین بین‌المللی و حقوق بشری مغایر است.

موسوی گفت: ما اطلاعاتی داریم که تایید میکند نیروهای امنیتی عربستان تعدادی از عراقیهای شاغل در مرز با عربستان را به شیوهای شبیه آدمربایی به منظور مبادله آنها با تروریستهای سعودی زندانی در عراق ربودهاند.۱۶۱۴۶