بنزین آزاد کنونی نیمه یارانه‌ای ست

افكار نيوز - محمد رويانيان: ممکن است در دولت، چند سناريو براي نرخ سوخت وجود داشته باشد اما هنوز هيچ کس نميداند اين قيمت چقدر است.
وی گفت: دولت در نهایت با جمع‌بندی تمام جوانب، قیمتی را اعلام خواهد کرد که بتواند مدیریت کند.
رئیس ستاد مدیریت سوخت درباره میزان سهمیه بنزین فصل پاییز گفت: فعلاً در سهمیه، تغییری ایجاد نخواهد شد و سهمیه بنزین طبق روال، آخر هر فصل اعلام می‌شود.
به گزارش افکار، شبکه ایران نوشت: رویانیان افزود: این که تا چه زمانی سهمیه بنزین یارانه‌ای به خودروها داده شود، بستگی به نظر دولت دارد.
رئیس ستاد حمل و نقل سوخت پیش از این در خصوص سهمیه‌های بنزین با هدفمند شدن یارانه‌ها گفته بود گزینه‌ای که فشار کمتری داشته باشد و به تقویت حمل و نقل عمومی منجر شود، انتخاب خواهد شد.
رویانیان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در سال نخست اجرای قانون قیمت بنزین گران‌تر نشود، افزود: برداشت مردم این است که فقط در روز ۲ لیتر بنزین یارانه‌ای به خودروها اختصاص می‌یابد، اما بنزین آزادی هم که عرضه می‌شود بنزین نیمه یارانه‌ای است.
وی درباره بنزین موجود در کارت‌ها با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه گفت: در صورت نهایی شدن گزینه‌ها، موجودی کارت‌ها با همان قیمت کنونی قابل استفاده خواهد بود.
رویانیان در ادامه با بیان اینکه به سرعت به طرف تولید بنزین از الکل، متانول و طبیعت پیش می‌رویم، گفت: اگر بخشی از بنزین را وارد می‌کنیم تا اکتان بنزین را به حد مصرف برسانیم، با طرح‌های در دست اقدام به زودی از واردات بنزین بی‌نیاز خواهیم شد.

/ب.