مشکل تله فیلم با بازی مهتاب کرامتی چیست؟!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از تماشا، بهمن سال ۸۹ بود که مهتاب کرامتی مقابل دوربین فرازد موتمن قرار گرفت تا نخستین تله فیلم خود در مقابل بازیگر را تجربه کند؛ تله فیلم «آذر» که روایتی است از زن رنج کشیده ای به همین نام.

تصویربرداری این فیلم تلویزیونی اول اسفندپایان یافت و اواخر فروردین با اتمام تدوین و صداگذاری توسط فرامرز هوتهم و علی علویان آماده پخش از یکی از شبکه های تلویزیون شد.

با وجود اینکه به نظر می رسد حضور عوامل سینمایی و حرفه ای جذابیت های خاصی به این اثر بخشیده است اما این فیلم تلویزیونی مدتهاست در زمره آثار آماده پخش سیما فیلم قرار دارد و دلایل عدم پخش آن مشخص نیست.

علی واجد سمیعی تهیه کننده تله فیلم «آذر» در این خصوص به شبکه ایران گفت: «آنطور که متولیان سیمافیلم به ما اطلاع داده اند با توجه به کیفیت خوب فیلم و در راستای بهتر دیده شدن آن قرار است در موقعیت مناسب زمانی روانه آنتن پخش شود.

این تهیه کننده در ادامه اظهار داشت: «آذر» در نخستین دوره جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی تهران هم شرکت داشت اما طبیعی است که با توجه به حضور فرزاد موتمن در جمع داوران این جشنواره، چندان نمی توانست مورد قضاوت قرار گیرد.»

واجد سمیعی در ادامه با رد هرگونه شایعه اشکال محتوایی و لزوم جرح و تعدیل اثر افزود: «من چندان پیگیر دلیل عدم پخش آن تاکنون، نبودم اما طبق شنیده ها و آنچه در صورت جلسه ارزیابی نقل شده این تله فیلم بسیار هم مورد تعریف و تمجید قرار گرفته و همانطور که گفتم تنها علت طولانی شدن انتظار پخش، ایجاد فرصت مناسب برای پخش بوده است.»

قصه پنجمین تله فیلم فرزاد موتمن پس از تله فیلم هایی چون «ساعت گیج زمان»، «کرگدن»، «دماغ» و … در یک روز میگذرد و مربوط به زندگی زنی است به نام آذر که مدتهاست بعد از از دست دادن همسرش با فرزند معلول و عقب مانده اش زندگی می کند.

او در سال هایی که مجبور بوده زندگی محدود و آبرومندی را برای خود و پسرش فراهم کند از طریق خدمتکاری، بسته بندی سبزیجات و ترشی درست کردن امرار معاش می کرده اما آذر که مدت ها با گزینه های مناسب برای ازدواج، تصمیم گرفته بود بی شوهر زندگی کند از تصمیم خود عقب نشینی می کند و می خواهد به خواستگاری مردی بدون حضور پسرش پاسخی مثبت بدهد.