همکاری‌ بیمه‌ای ایران با غیر متعهدها

به گزارشافکار نیوزبه نقل از فارس، سید محمد کریمی در همایش نمایندگان شرکت بیمه رازی با اشاره به اهمیت مشتری‌مداری در صنعت بیمه گفت: در تعالی مدیریت، همه ذینفعان اعم از سهامداران، مشتریان و مدیران باید در نظر گرفته شوند و سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که ناظر، بیمه‌گذار و سهامدار رضایت داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با در نظر گرفتن همه افراد و ذینفعان است که امکان توسعه فعالیت‌های شرکت به وجود می‌آید.

* سهم ۶۰ درصدی بیمه زندگی در اروپا و ۸ درصدی در ایران

کریمی با اشاره به اهمیت بیمه‌های زندگی در دنیا گفت: ضریب نفوذ صنعت بیمه تحول پیدا نمی‌کند، مگر با کمک بیمه‌های عمر و در واقع سود شرکت‌های بیمه و آرامش بیمه‌گذاران در توسعه بیمه‌های زندگی است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه‌ ژاپن و ۶۰ درصد پرتفوی بیمه‌ اروپا مربوط به بیمه‌های زندگی است، اما این رقم در کشور ما ۸ درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه پرتفوی صنعت بیمه کشور در حال حاضر به رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده گفت: این رقم در مقایسه با کشورهای دیگر مناسب نیست و ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه این امر در کشور وجود دارد.

* شبکه فروش تقویت شود

وی در خصوص توسعه شبکه فروش گفت: شبکه فروش باید با توجه به رویکردهای شرکت فعالیت‌های خود را گسترش دهد و شرکت‌های بیمه نیز به منظور تحرک و تلاش مضاعف در شبکه فروش، اختیار بیشتری به آنها بدهند.

کریمی ادامه داد: در این راستا، آیین‌نامه نمایندگی و فروش در شورای عالی بیمه، اصلاح شده و به زودی به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص بیمه‌های شخص ثالثاظهار داشت: با توجه به ارتقاء فرهنگ رانندگی و توسعه بیمه، وضعیت در این زمینه بهبود یافته و همچنین در خصوص پرونده‌های زندانیان ماده ۱۰ قانون بیمه شخص ثالث، ‌این پرونده‌ها به روز شده و کسی به این دلیل در زندان نیست.

کریمی با بیان اینکه رقابت و کسب بازارهای جدید در این صنعت جدی است، ادامه داد: شرکت‌های متقاضی ورود به بازار با انگیزه هستند، بنابراین نیاز است که شرکت‌های فعلی، قیمت تمام‌شده خدمات خود را کاهش داده و به طور جدی در این زمینه تلاش کنند.

* گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای با اعضای جنبش عدم تعهد

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در کشور گفت: با توجه به برگزاری این اجلاس، فرصت بسیار خوبی برای کشور ما ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این اجلاس بنا داریم با شرکت‌های بیمه بین‌المللی کشورهایی که عضو جنبش هستند ارتباط برقرار کنیم و فعالیت‌های برون‌مرزی خود را گسترش دهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در شرایطی که کشورهای بیگانه مجوز فعالیت‌های بیمه‌ای بین‌المللی ما را لغو کرده‌اند، با کمک شرکت‌های بیمه داخلی کنسرسیومی تشکیل شد تا تمام بیمه نفت‌کش‌ها در داخل کشور انجام شود و اعلام کردیم که حاضریم شناورهای دیگر کشورها را نیز بیمه کنیم.

وی گفت: پس از اعلام این خبر، برخی از کشورها که فعالیت خود را با ایران قطع کرده بودند، مجدداً درخواست ادامه همکاری با ایران را مطرح کردند و این درخواست‌ها هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

کریمی تصریح کرد: پیشرفت ما در این زمینه به گونه‌ای است که درحال حاضر کار ارزیابی و محاسبه ریسک و خسارت نفت‌کش‌ها هم در داخل کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای نمایندگان و کارگزاران بیمه در کشور گفت: شرکتهای بیمه میتوانند کارگزاران داخلی خود را برای آموزش به خارج از کشور بفرستند و با توجه به این ظرفیت ما میتوانیم برای توسعه فعالیتهای بینالمللی و قبولی و واگذاری تعهدات، عمل کنیم.