به گزارش افکار نیوزبه نقل از فارس، اگر مقیاس اندازه گیری بزرگی سطح، بال باشد، اطلس بزرگترین پروانه دنیا خواهد بود. پروانه ای که سطح بال آن به ۴۰ سانتیمتر مربع می رسد.



البته از لحاظ فاصله بین نوک بالها و اندازه بدن نیز این پروانه با فاصله ای بین ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر از بزرگترین‌ها در بین همنوعان خود است و پیله این موجود زیبا آنقدر بزرگ هست که در تایوان از آن به عنوان یک کیف کوچک برای پول خرد استفاده می‌کنند!

اطلس از یک تخم کوچک که توسط پروانه ماده به زیر برگ درختان می چسبد به دنیا می آید و تبدیل به یک کرم می شود که ظرف دو هفته تا یازده سانتیمتر رشد می‌کند، سپس این کرم دور خود پیله ای می تند و یک ماه طول می کشد تا از پیله بیرون بیاید.


اما داستان غم انگیز این پروانه بزرگ و زیبا پس از بیرون آمدن از پیله شروع می شود، این حشره به علت کامل نبودن اندام دهان پس از تبدیل شدن به پروانه نمی تواند غذا بخورد و تنها دو هفته فرصت دارد تا از چنگ شکارچیان در امان باشد تا جفت گیری کرده و نسل بعدی خود را باقی بگذارد.



ااین پروانه زیبا با طرح و نقش بالی که جهت استتار و ترساندن شکارچیان بر بالهای خود دارد در جنگلهای گرمسیری جنوب چین، هند، اندونزی و مالزی زندگی می کند و نکته جالب در مورد آن این است که پروانه نر اندازه کوچکتری از پروانه ماده دارد.