مهمترین اخبار انتخاباتی هفته‬
سرویس سیاسی افکارنیوز

- مهمترین خبر انتخاباتی این هفته کلید خوردن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با صدور اولین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور است.

- انتخابات ریاست جمهوری کلید خورد
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتخابات اولین میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه برای انتخاب ۴ نماینده همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه بیست وچهارم خرداد ماه سال یکهزارو سیصدو نود و دو(۲۴ / ۳/۱۳۹۲) برگزار می شود.

- ناگفته‌های ولایتی از دیدار سران غیرمتعهدها با رهبر معظم انقلاب
اما در میان کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری شاید یکی از فعالترین آنها علی اکبر ولایتی باشد که هراز گاهی به دلیلی سفری می رود و حرفی می زند و از ناگفته هایش می گوید.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اشتیاق برخی سران عدم تعهد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: نخست وزیر یک کشور بزرگ اسلامی موقع ورود به اتاق ایشان کفش‌های خود را درآورد و مشتاقانه به دیدار رهبری شتافت.

- احتمال یارگیری اصولگرایان از اصلاح‌طلبان معتدل
حسین نجابت، قالیباف، رضایی، پورمحمدی، متکی، حدادعادل، ولایتی و نیکزاد را داوطلبان بالقوه کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده عنوان کرد

وی با پیش‌بینی رقابت بین اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: به نظر می‌رسد گروه‌های مختلف در طیف اصولگرا با هم رقابت خواهند داشت اما احتمالا ائتلاف‌هایی با اصلاح‌طلبان ملایم صورت خواهد گرفت و اصولگرایان سعی خواهند کرد از آنها نیز یارگیری کنند

- انتخاب کاندیدای ریاست‌جمهوری را از مهرماه آغاز می‌کنیم
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مباحثمطرح شده درباره نامزدی یک عضو شورای مرکزی تشکل متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: باز هم تاکید می‌کنم که حزب مؤتلفه اسلامی هیچ بحثی درباره مصادیق نداشته است.
وی با بیان اینکه حزب مؤتلفه اسلامی از چندی پیش برای بررسی وضعیت انتخابات آتی، جلسات مستمری داشته است، افزود: اگر حزب مؤتلفه اسلامی موفق به معرفی نامزد نشود، تلاش خواهیم کرد تا از نامزدهای دیگر گروه‌ها که معیارهای مدنظر ما را دارند، حمایت کنیم.

- کاندیداتوری مشائی برای انتخابات ریاست جمهوری کذب محض است
دفتر رئیس جمهور در اطلاعیه ای خبر کاندیداتوری مشائی برای انتخابات ریاست جمهوری را بشدت تکذیب کرد.
در این اطلاعیه با تاکید مجدد بر دروغ بودن همه اجزای خبر مذکور بر پیگیری قضایی دروغ پردازی مذکور تصریح شده است.

- مردم آزاد هستند در انتخابات هرکسی را صلاح دانستند انتخاب کنند
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: من اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب نمی‌شناسم، مردم آزاد هستند در انتخابات هرکسی را صلاح دانستند انتخاب کنند.
وی درخصوص فعالیت‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز گفت: آینده و اینکه آیا مدلی مثل ۸ + ۷ تنظیم خواهد شد، اظهار کرد: جامعه مدرسین هنوز وارد این بحثنشده و بعدا در این مورد بحثو آن را اعلام می‌کنیم.

- برنامه‌های انتخاباتی ایثارگران از اول مهر کلید می‌خورد
احمد نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: این جمعیت برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری به صورت گفتمانی وارد عمل شده است و در این راستا جلسات خود را برگزار می‌کند اما هنوز بر روی هیچ گزینه و مصداقی به توافق نرسیده است.

- جامعه اصناف مستقل از جبهه پیروان عمل نخواهد کرد
دبیر جامعه اصناف و بازار گفت: پیش‌نویس انتخاباتی جبهه پیروان با حضور تمام اعضا از جمله دبیرکل جبهه پیروان در دستور کار قرار گرفته و زمانی که نظر تمام اعضا را جلب کند نهایی می‌شود.

محمد کریمی اصفهانی دبیر جامعه اسلامی اصناف و بازار درباره آخرین برنامه‌های جبهه پیروان و حزب متبوعش گفت: جامعه اصناف قطعاً مستقل از مجموعه جبهه پیروان حرکت نخواهد کرد همانطور که در گذشته نیز کاملاً در هماهنگی با جبهه قرار داشته این‌بار نیز وحدت یکپارچه را حفظ خواهیم کرد.

- احتمال اعلام کاندیداتوری کواکبیان در عید غدیر
دبیر کل حزب مردم سالاری درباره اینکه آیا شما بنای شرکت در انتخابات را دارید یانه؟ گفت: فعلا باید منتظر طرح مناسک بود، البته برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در عید غدیر موضعگیری میکنم.