به گزارش افکار نیوزحجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس به توزیع کتب درسی بین تمام دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب‌های مقاطع دبستان، فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و پیش‌دانشگاهی از طریق مدارس و کتاب‌های راهنمایی و متوسطه از طریق کتابفروشی‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب در استان‌های مختلف کشور آغاز شده است، گفت: تنها توزیع کتاب در دو استان تهران و البرز انجام نشده بود که طبق اعلام قبلی، توزیع کتاب در این دو استان نیز از فردا انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه امسال ۹۹۱ عنوان کتاب درسی با ۱۳۱ میلیون جلد تولید شده است، تأکید کرد: به هیچ عنوان کمبودی در زمینه کتب درسی نداریم.

وی در خصوص فروش لوازم‌التحریر بیان کرد: به کتابفروشی‌ها اعلام کردیم که به هیچ عنوان به صورت اجباری، به فروش لوازم‌التحریر به خانواده‌ها اقدام نکنند.

وی تصریح کرد: قیمت کتاب‌های درسی در کتابفروشی‌ها در معرض دید عموم قرار دارد، ضمن اینکه قیمت هر کتاب در پشت جلد همان کتاب، درج شده است.

به گزارش فارس، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، شماره تماسهای ۸۸۸۲۷۷۷۸ و ۴۴۹۸۷۹۷۳ را برای دریافت هرگونه شکایت و پیشنهاد در خصوص وضعیت تولید و توزیع کتب درسی اعلام کرده است.