به گزارش افکارنیوزکیهان نوشت: عبداللطیف شنر در گفت وگو با روزنامه وطن(چاپ ترکیه) اظهار داشت: «هیچ تردیدی ندارم که دستگاه دیپلماسی کشور و استراتژی تعیین شده توسط داود اوغلو برای اتخاذ موضع در برابر بحران سوریه، به اقتدار اردوغان و حزب عدالت و توسعه پایان خواهد داد و من سوریه را ایستگاه وداع و سقوط اردوغان و رجال سیاسی متنفذ حزب وی می دانم.»

شنر در ادامه درباره نقش ترکیه در تشدید بحران در سوریه گفت: «متأسفانه اردوغان حاضر نیست قبول کند که کوهستان قندیل و قرارگاه مرکزی پ. ک. ک در کشوری غیر از سوریه قرار دارد. وی به جای آن که در برابر حکومت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق بایستد، سوریه را مسبب مشکلات امنیتی خود می داند. اردوغان باید قبول کند که وضعیت بحران زده کنونی کشور سوریه نه به خاطر عملکرد بشار اسد بلکه به خاطر فشارهای ترکیه به این نقطه وحشتناک رسیده و اگر آنکارا در برابر مشکلات این همسایه مهم خود مواضع خردمندانه ای اتخاذ می کرد، کار به این جا کشیده نمی شد.»

یادآور می شود در پی حمایت ترکیه از تروریست ها و گروه های مسلح در سوریه، فعالیت گروه هایی نظیر پ. ک. ک در نقاط مختلف ترکیه نیز رو به شدت گذاشته است.

سيا و پنتاگون از تركيه به عنوان ايستگاه نيابتي جنگ عليه محور مقاومت در سوريه استفاده مي كنند. ادعاي حمايت از مردم و دموكراسي در سوريه در حالي است كه كشورهاي حامي تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، كمترين اعتراضي به حاكميت ديكتاتوري در عربستان و بحرين و قطر ندارند. اين تناقض درباره تركيه برجسته تر است كه با عربستان و قطر در راستاي ايجاد بي ثباتي در سوريه هم پيمان شده است. از سوي ديگر دولت تركيه از پاسخ به اين پرسش مهم طفره مي رود كه چرا در جبهه ضدسوري، با رژيم اشغالگر فلسطين همراه شده است.