پای صحبت انبوه‌سازان مسکن…

به گزارش افکارنیوز "سياوش ساعيفر" در گفتوگو با ایسنا اظهار كرد: شركتهاي بيمهگر خصوصي ۱۰ درصد مبلغ دريافتي حق بيمه تامين اجتماعي را دريافت ميكنند اما به مراتب خدمات بيشتري را از اين شركتها شاهد هستيم.

وی افزود: معتقد هستم که این موضوع باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

ساعی‌فر تصریح‌ کرد: به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی برای یک ساختمان پنج طبقه، ۲۰ میلیون تومان بابت بیمه اجباری کارگان ساختمانی دریافت می‌کند اما یک شرکت خصوصی بیمه‌گر تمام موارد بیمه‌ای یک ساختمان را با سه میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌دهد.

رییس انجمن صنفی انبوسازان مسکن خوزستان، اضافه کرد: اگر زمینه کار برای انبوه‌سازان فراهم نباشد، آن‌ها به اجبار تغییر شغل می‌دهند و یا سرمایه خود را در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه‌ داد: اگر می‌خواهیم تولید مسکن در استان افزایش یابد، باید سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی شامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، شرکت توزیع نیروی برق و اداره ثبت اسناد و شهرداری با ما تعامل بیشتری برقرار کنند.

ساعی‌‌فر افزود: درحال حاضر با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی، بالا رفتن نرخ خدمات و قیمت املاک، پروژه‌های ساخت‌و ساز برای سازندگان توجیه اقتصادی ندارند و ما نمی‌توانیم افراد را وادار کنیم که در بخش ساختمان‌سازی مشغول به‌ کار شوند و سرمایه‌گذاری کنند.

رییس انجمن صنفی انبوسازان مسکن خوزستان همچنین بر لزوم تشکیل کارگروهی جهت رفع و بررسی مسایل مربوط به انبوه‌سازان مسکن در استان تاکید و خاطرنشان‌ کرد: در شورای مسکن استان عمدتا مسایل مربوط به مسکن مهر مطرح می‌شود؛ ما انتظارداریم که کارگروه دیگری تشکیل و با حضور دست‌اندرکاران مسکن مسایل مربوط به انبوه‌سازان در آن مطرح شود.

وي با اشاره به پرداخت عوارض به شهرداريها، اظهار كرد: شهرداري تهران به عنوان جايزه خوشحسابي ۲۲ درصد در پرداخت عوارض تخفيف ميدهد، اما در استان خوزستان چنين تخفيفي اعمال نميشود. از شهرداري اهواز ميخواهيم كه در دريافت عوارض تخفيف ارايه دهد، زيرا اين مساله عاملي براي تشويق انبوهساز به ادامه فعاليت محسوب ميشود.