به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، کنسرت خیریه حسام‌الدین سراج به همراه گروه موسیقی بیدل در تالار وحدت با هدف کمک به زلزله‌زدگان آذربایجانی شب گذشته برگزار شد.

بنابر این گزارش سراج را در این اجرا رامین کاکاوند(تنبور)، شهرام میرجلالی(بربط و تار)، بهرام خانی(بربط و تار)، کوروش بابایی(کمانچه)، داوود ورزیده(نی)، محمود فرهمند(تنبک)، مسعود حبیبی(دف) و سورنا صفاتی(سنتور) همراهی کردند که بنابر اعلام قبلی سراج، هیچکدام از این هنرمندان بابت حضور در این اجرا پولی دریافت نکردند.

در این برنامه مجموعا هشت قطعه در دو قسمت اجرا شد؛ در قسمت اول ترکیب تنبور و سازهای ایرانی به جز سنتور و در قسمت دوم همراهی سنتور با سازهای ایرانی. در قسمت اول کنسرت تصنیف محفل عشق با شعری از صغیر اصفهانی، تصنیف سلطان عشق با شعری از مولانا، تصنیف نگار با شعری از ساعد باقری، تصنیف عشق و مستی با شعری از مولانا و حافظ و سه اجرای ساز و آواز اجرا شد.

بخش دوم اجرا با تصنیف قصه گیسو با شعری از حافظ آغاز و با تصنیف داغ جنون با شعری از مولانا، تصنیف ساغی با شعری از حافظ و تصنیف ماه با شعری از مولانا و دو قطعه‌ ساز و آواز همراه شد که در بخش پایانی و به دلیل تشویق‌های حضار گروه بعد از ترک سالن به محل اجرا بازگشت و قطعه‌ای دیگر را هم اجرا کرد.

چندی پیش حسام‌الدین سراج در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده بود اعلام کرد برای هموطنان عزیز آذربایجانی که در زلزله اخیر دچار غم و اندوه شده‌اند کنسرتی برگزار خواهد کرد. این وعده سراج شب گذشته و در میان استقبال علاقمندان موسیقی محقق شد.

حاشیه‌های کنسرت:


- سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی؛ معاون هنری ارشاد؛ علی ترابی؛ مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، ساعد باقری و سهیل محمودی(ترانه سرا)، احسان آقایی؛ مدیر موزه هنرهای معاصر تهران از حاضران در این کنسرت بودند.

- وزیر ارشاد و هیات همراهش با وجود اینکه در محیط اجرای برنامه بودند ولی بعد از آغاز اجرای کنسرت به سالن آمدند.

- برنامه با تاخیری ۲۰ دقیقهای آغاز شد و ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به اتمام رسید.