تنش در نشست خبری آلبوم خواننده معروف

به گزارش افکارنیوزبه نقل از تماشا، نشست خبری آلبوم «رخصت» ناصر عبداللهی صبح روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست، مهدی شمس(تهیه کننده اثر)، کیارش حسن زاده(مدیر موسسه آوای مهر میهن)، معظمی(مدیر انتشارات دارینوش) و مهدی عندلیبی(آهنگساز آلبوم) حضور داشتند که به سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ دادند.

نکته عجیب این برنامه این بوده که مهدی عندلیبی به همراه مادرش در این نشست حاضر شده بود که در بسیاری از مواقع ایشان به جای فرزندش به سوالات خبرنگاران جواب می داد که این موضوع بهت اهالی رسانه حاضر در این برنامه را در پی داشت و در مقاطعی باعثبه وجود آمدن تنش های فراوان در این نشست خبری شد.

در ابتدای برنامه کیارش حسن زاده از حاضرین در جمع خواست قبل از شروع صحبت ها فاتحه ای نثار روح ناصر عبداللهی کنند و سپس «معظمی» مدیریت شرکت دارینوش(شرکتی که کاشف ناصر عبداللهی بود)، سخنانش را اینگونه آغاز کرد: «ناصر عبداللهی و مهدی عندلیبی هر دو متولد ۱۰ دی هستند و این آلبوم هم نزدیک ۱۰ سال است که برای انتشارش وقت صرف شده. سال هاست که بعد از ناصر خواننده قوی و مسلطی را در بازار موسیقی ندیده ایم و همین کسادی بازار باعثشده دیگر کار در این زمینه را ادامه ندهیم.»

این مدیر که هنوز هم رکورد پرفروش ترین آثار پاپ بعد از انقلاب با آلبوم های «غزلک» سعید شهروز و «دهاتی» شادمهر عقیلی و «مثل هیچ کس» خشایار اعتمادی در اختیار موسسه اوست درادامه افزود: «تمایز ناصر عبداللهی با بقیه خواننده ها در شخصیتش بود. حافظ خوانی می کرد. مطالعه داشت. یک بار دراوج آماده کردن یکی از آلبوم های شادمهر بودیم که بحثی بین ناصر و شادمهر رد و بدل شد که ناصر از شادمهر پرسید: «به نظرت یعنی می شود روزی من هم آلبومم منتشر شود و عکسم توی روزنامه ها منتشر شود؟» شادمهر هم با کمال خونسردی گفت: «تو با این صدا قطعا پدیده ای بزرگ برای موسیقی این مملکت خواهی شد.»

درادامه مهدی عندلیبی سخنانش را اینگونه آغاز کرد: «متاسفانه ما در جایی زندگی می کنیم که اگر خوب کار کنی مشکلات فراوانی برایت پیش می آید و کار قوی مترادف با حاشیه سازی های فراوان می شود. من اولین کسی بوده ام که در موسیقی «له» شده ام و با وجود سابقه فراوان هنوز یک منزل مسکونی ندارم!

روزی که آقای محمدعلی بهمنی ناصر را به من معرفی کرد و از من خواست آلبومی را با ایشان تهیه کنم، هرگز فکرش را هم نمی کردم که تولید این آلبوم و انتشار آن با این همه بالا و پایین روبرو شود.»

عندلیبی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار «تماشا» مبنی بر اینکه آیا قطعات گنجانده شده در این آلبوم ماکت هستند یا فایل نهایی گفت: «آن زمان که این آثار تولید می شد اصلا شرایط اینگونه که امروزه شاهد هستیم نبود، فایل ماکت یا فایل نهایی چندان معنی و مفهومی نداشت و خواننده وارد استودیو می شد و می خواند و بیرون می آمد. قبول دارم که برخی از قطعات خیلی جای کار دارند ولی بقیه قطعات همه فاکتورهای یک نسخه نهایی شده را دارا هستند.»

این آهنگساز در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می شود خود ناصر عبداللهی در زمان تولید این آلبوم و نهایی شدن آن تمایلی برای انتشار آن نداشت، گفت: «آن زمان در ایران کلا چند کمپانی کوچک وجود داشت و ماجراهای مالی باعثشد که ناصر خسته شود و به قول معروف بِبُرد. خودش گفت که دوست دارد ماجرای این آلبوم مدتی سکرت و مسکوت بماند تا اوضاع بهتر شود.

دعواهای زیادی بین برخی از دور و بری های ناصر سر این آلبوم شد. از جمله آقایی که گفته می شد مدیر برنامه های ناصر است. همه نوعی جبهه گیری علیه ناصر داشتند که چرا وقتی کمپانی های معتبر خواستار انتشار این آلبوم هستند، ناصر با افرادی تازه کار وارد مذاکره شده؟ ناصر را خسته و کلافه کردند و او هم این تصمیم را گرفت.»

در این بخش خبرنگاری پرسید: «آقای کریمی(مدیر برنامه های سابق ناصر عبداللهی) ادعا کرده که این آلبوم برخلاف میل باطنی خانواده عبداللهی و خودناصر به مرحله انتشار رسیده، پاسخی دارید؟»، گفت: «البته ایشان فقط یکی از کنسرت گذاران ناصر بودند و در حوزه موسیقی این آدم را اصلا نه من و نه کس دیگری نمی شناسد. ایشان یک کنسرت گذار بودند که بهتر است بروند و کنسرت هایشان را بگذارند و پولشان را در بیاورند. ما اگر ۱۰ میلیون در قبال این آلبوم به ایشان می دادیم قطعا دیگر این صحبت ها عنوان نمی شد. متاسفانه ایشان با برخی رفتارها باعثبه تاخیر افتادن انتشار این آلبوم می شدند که احتمالا همین ماجراها باعثاین قبیل اظهارنظرها از طرف ایشان شده است.»

خبرنگار دیگری نبود خانواده ناصر عبداللهی در نشست رونمایی آلبومش را نشانه بارز نارضایتی خانواده عبداللهی از انتشار «رخصت» عنوان کرد تا عندلیبی به حالتی عصبانی رو به خبرنگاران بگوید: «این چیزها که به خبرنگارها مربوط نمی شود. مسائل مادی و مالی بین ما کاملا روشن و واضح است و هیچ مشکلی در این بین وجود ندارد. در مورد این مسائل هیچ صحبتی ندارم و اگر درباره مسائل فنی آلبوم سوالی هست پاسخگو خواهم بود.» در انتها به همه خبرنگاران، کاور این آلبوم بدون سی دی اهدا شد!

زوم

در اواخر برنامه، مادر مهدی عندلیبی به یکباره وارد بحثشد و گفت: «من نمی دانم چرا درباره پسر من اینگونه قضاوت می شود. خود من از تک تک اعضای خانواده ناصر عبداللهی رضایتنامه گرفته ام و اسنادش هم موجود است. کسی اگر کوچکترین شکی در این باره دارد، می تواند از طریق من به جواب سوالش برسد! پس از اینکه سوالات خبرنگاران در مورد غیرقانونی بودن انتشار آلبوم «رخصت» بدون اجازه خانواده زنده یاد عبداللهی ادامه پیدا کرد و صحبت ها و تنش ها بالا گرفت، یکی از دست اندرکاران از طریق پیامک با نوید عبداللهی فرزند ناصر عبداللهی، ارتباط برقرار کرد و نوید عبداللهی در پاسخ این پیامک نوشت: «متاسفانه به علت آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا نتوانستم خودم را به این جلسه برسانم اما باید بگویم آلبوم مرحوم پس از سال ها چالش منتشر می شود و امیدوارم مورد قبول مردمقرار گیرد.»

در پایان این جلسه، آنقدر بگومگو میان خبرنگاران و عندلیبی و مادرش بالا گرفت که تعدادی از آنها به نشانه اعتراض، این جلسه را ترک کردند.