به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، این قرصهای جدید که می تواند جای تزریق بوتاکس مورد استفاده قرار بگیرد ۶۴۰ دلار قیمت دارد که می تواند تأثیر تزریقهای زیبایی را تسریع کند.

امروزه بسیاری از مردم برای مقابله با چروکهای صورت خود به تزریقهای زیبایی روی می آورند، اما نکته منفی این است که این تزریقها تنها سه ماه دوام می آورند.

این قرصهای جدید که با مکملهای ویتامینی فرق دارند، دارای میزان قابل توجهی از " روی " و آنزیمی با نام " فیتیز " است که به بدن کمک می کند روی جذب کند.

تولید کننده آمریکایی این قرص ها اظهار داشته است که این قرصها می تواند قیمت بوتاکس را برای افرادی که مرتب از این نوع تزریقها استفاده می کنند، کاهش دهد. این شرکت همچنین مدعی شده است که مصرف قرصهای " روی " عادی تأثیر مشابهی نخواهد داشت.

آزمایش این قرص نشان داده است که ۹۲ درصد بیمارانی که از آن استفاده کرده اند اظهار داشتند که درمان بوتاکس آنها چندین هفته بیش از گذشته باقی مانده است و همچنین استفاده از آنها به تسریع تأثیر بوتاکس نیز کمک کرده است.

کارشناسان جراحی زیبایی در بریتانیا اظهار داشتند که این نتایج جالب است اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. نتایج تحقیقات کنونی در مجله داروها در پوست شناسی منتشر شده است.

بوتاکس میزان اندکی از سم بوتولیوم است که داخل بافت انسانی و عمدتا در صورت تزریق می شود و کار خود را با انسداد پایانه های عصبی انجام می دهد تا مانع ارسال سیگنالهای الکتریکی از ماهیچه ها شود. این تزریق نوعی تأثیر یخزدگی دارد و چروکها و خطوط را صاف می کند.

بیمارانی که از این قرصها به صورت ۲ قرص ۲۵ میلی گرم طی چهار روز منتهی به بوتاکس و روز انجام بوتاکس استفاده کرده اند، تأثیر آن را مشاهده کردند.

کوین هانکوک جراح پراستیک و عضو انجمن شورای جراحی پلاستیک زیبایی شناسی اظهار داشت: ما می دانیم که قرص " روی " برای بیمارانی آسیب دیده چون سوختگیها بسیار موثر و در ترمیم بافت بسیار نقش مهمی دارد، این امر ممکن است روی عملکرد بوتاکس هم تأثیرگذار باشد اما این قرص تنها یک مکمل ویتامینی است.

هنوز این قرص جدید از سوی شورا نظارت بر دارو چون سازمان داروها و محصولات بهداشتی تأیید نشده است اما این دارو به عنوان یک مکمل رژیمی طبقه بندی شده و بیماران برای خرید آن نیاز به نسخه ندارند.

پزشکان همواره نسبت به مصرف قرص "روی" بیش از ۵۰ میلی گرم در روز هشدار داده اند چرا که این میزان می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار باشد. این قرص مصرف ۵۰ میلی گرم را برای چهار روز به دنبال دارد که به علت عدم طولانی بودن آن تأثیرات زیانبخشی نخواهد داشت.