کلینتون: هنوزحامی معارضان سوریه هستیم

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه پس از گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه این کشور اعلام کرد: روسیه پس از گفت‌وگوها به وضوح اعلام کرد که اختلافات بزرگ ما درباره سوریه و ایران همچنان ادامه دارد و ممکن است ادامه یابد.

کلینتون در حال حاضر برای شرکت در نشست کشورهای عضو سازمان «اپک»(سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای آسیا - اقیانوسیه) به روسیه رفته است.

وزیر امورخارجه آمریکا در سخنان امروز خود ارزیابی ناامیدکننده‌ای از چشم‌انداز به توافق رسیدن با روسیه در خصوص تحولات اخیر در سوریه ارائه کرد و گفت که در صحبت‌هایی که با مقامات روس داشته پیشرفت اندکی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: ما باید واقع‌گرا باشیم. ما درباره موضوع سوریه به توافق نرسیده‌ایم.

کلینتون همچنین تأکید کرد: باوجود عدم توافق با روسیه، آمریکا به همکاری با کشورهای دیگر که با ما هم عقیده هستند برای حمایت از معارضان سوریه در نبرد خود علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه ادامه خواهیم داد.

وی روز گذشته در جمع رهبران تجاری شهر بندری «ولادیبوستوک» روسیه اعلام کرده بود: کنگره در تلاش است تا تحریم‌ها علیه تجارت با روسیه را که در زمان جنگ سرد علیه این کشور اعمال شده بود، لغو کند، اما اختلافات ما با این کشور همچنان برقرار است.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه سخنرانی خود قبل از آغاز رسمی نشست اپک گفته بود: ‌ما امیدواریم که کنگره در رابطه با این بخش از قانون این ماه تصمیم‌گیری کند و تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

بنا بر این گزارش، کنگره آمریکا تحت فشار قرار گرفته است تا لایحه روابط تجاری عادی دائمی با روسیه را به تصویب برساند چرا که تصویب این لایحه لازمه ورود روسیه به سازمان تجارت جهانی (WTO) است که البته آمریکا نیز حمایت خود را از این عضویت اعلام کرده است.