این نوشیدنی برای خانم ها خطرناک است!
افکارنیوز

: آیا می دانید همین نوشانه ای که همراه غذا میل می کنید چقدر برای سلامتی شما ضرر دارد؟ البته این ضرر در خانم ها به مراتب بیشتر و جبران نا پذیر پر از آقایان است.

پوکی استخوان در خانم ها:

وجود گاز نوشابه باعثمی شود که مواد غذایی خاصی از جمله کلسیم در معده و روده جذب نشوند و کمبود این مواد غذایی باعثبروز پوکی استخوان به خصوص در خانم ها می شود. اسید فسفریک(یا فسفات) که می ‌توانید نام آن ‌را بر روی بسیاری از بطری‌های نوشابه دید، وقتی وارد بدن می ‌شود باعثخروج کلسیم از استخوان و در نتیجه پوکی استخوان می‌ گردد.

بی اشتهایی:

همچنین وجود کافئین در نوشابه باعثایجاد نوعی اعتیاد به مصرف نوشابه می شود که در نتیجه مصرف نوشابه شخص به مراتب زیاد شده و باعثبروز سوء تغذیه در فرد و همچنین وجود کالری زیاد نوشابه باعثمی شود که فرد دچار سیری کاذب و میل به غذای کمتری داشته باشد و سوء تغذیه فرد بدون اینکه متوجه آن باشد افزایش پیدا می یابد.

بالا بردن فشارخون:

از دیگر ضررهای نوشابه می توان به فشار خون اشاره کرد. فشار خون که اکثر مردم بر این گمانند که فقط از طریق قهوه و چای بالا می رود، با نوشابه چند برابر بیش از چای و قهوه بالا می رود و برای خانم ها هم بیش از آقایان خطر دارد.

تخریب دندان ها:

نوشابه به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان(همان قند خودمان!) و اسید(به ویژه اسید فسفریک) روی مینای دندان ها تاثیرات عمیق و باعثخردگی دندان ها می شود. در صورتی که مایل به استفاده از نوشانه می باشید در صورت امکان از نی و به همراه غذا میل کنید.(توجه کنید نوشانه را در دهان زیاد نگه ندارید و سریع قورت دهید قابل توجه والدین عزیز که ضررات نوشابه بر دندان های کودکان به مراتب بیشتر خواهد بود).

قند خونتان بالا میرود:

با توجه مطالعاتی که بر روی ۵۰ هزار زن انجام شده، نشان داده که مصرف روزانه یک بطری یا بیشتر نوشابه، خطر ابتلا به دیابت را در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بطری در ماه نوشابه مصرف می ‌کنند، ۸۰ درصد افزایش می ‌دهد.

چاقی:

هر بطری نوشابه به طور متوسط حاوی ۲۰ قاشق چای خوری شکر می باشد. مصرف این مقدار شکر باعثافزایش کالری دریافتی و در نتیجه ایجاد چاقی می‌ شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف ۳۵۵میلی ‌لیتر نوشابه در روز خطر چاقی را در کودکان تا ۶۰ درصد افزایش می ‌دهد(حتماً شما هم می‌ دانید، افرادی که از کودکی چاق می ‌شوند، در آینده به سختی می ‌توانند خود را لاغر کنند).

توضیحات:

من این مطالب رو توی اینترنت و مجله ها پیدا کردم چون خیلی جالب بودن برای همین تصمیم گرفتم یه دسته بندی انجام بدم و اونا رو به عنوان یه پست قرار بدم.

منبع: سلامت