به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی نوشت: حمید رضا ترقی در جمع مردم و مسئولین فیروزکوه که به مناسبت بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور سخن می‌گفت افزود: مثلثشوم آمریکا، رژیم اسرائیل و منافقین عامل اصلی به شهادت رساندن سرمایه‌های انسانی اسلام و انقلاب اسلامی در طول تاریخ انقلاب و پس از انقلاب اسلامی در ایران بوده‌است.

ترقی، شهادت را یکی از مهمترین عناصر هویت ساز فرهنگ تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود: روحیه شهادت طلبی و نهراسیدن از مرگ، بی‌تردید عامل مهم پیروزی امت اسلام تاکنون بوده و هیچگاه دشمنان اسلام از به شهادت رساندن سرمایه‌های انسانی اسلام سودی نبرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت را عامل زنده نگه داشته شدن آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: آرمان شهدای شهریور اعم از عراقی، لاجوردی، اندرزگو، رجایی و باهنر جز استقرار نظام اسلامی در ولایت فقیه در جمهوری اسلامی نبوده است.

ترقی صیانت از آرمان‌های شهدا یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و دیگر دستاوردهای انقلاب توسط مقام معظم رهبری را بسیار موفق و عزت بخش عنوان کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اقتدار بخشیدن به نظام اسلامی در اعتلای آن کوشیدند و دولت با خدمت صادقانه به مردم کارآمدی خودش را نشان داد و ملت نیز با اتحاد و خودباوری در راه تحقق آرمان شهدا کوتاه نیامده است.

رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد در تهران را بزرگترین دستاورد سیاسی تاریخ ایران و ناشی از ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ملت ایران در اجلاس غیر متعهدها به پنج پیروزی بزرگ دست یافت.

وی ایجاد اجماع جهانی علیه ساختار معیوب سازمان ملل و شورای امنیت را از پیروزی‌های ایران در این اجلاس عنوان کرد و بیان داشت: کسب اجماع جهانی در حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران، کسب اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی بحران و اشغال در خاورمیانه، ایجاد اجماع جهانی علیه اتخاذ تحریم‌های یکجانبه قدرت‌ها علیه ملت‌ها و ایجاد اجماع جهانی علیه تروریسم دولتی و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از پیروزی‌های ما در این اجلاس بود.

ترقی در پایان گفت: این پیروزیهای چشمگیر به زودی موجب واکنشهای استکبار جهانی در قبال آن خواهد شد و ملت ایران باید آماده برخورد منطقی با آنها باشد.