کودکی که در رحم مادر سکته کرد حالا به مدرسه می‌رود + عکس

افکارنیوز: وقتی پزشکان به لیزا و لی فارل گفتند که دخترشان مدی ۱۰ روز پیش از تولد دچار سکته شده و این سکته ممکن است صدمات فاجعهآمیزی به مغز زده باشد که موجب شود وی قادر به صحبت کردن و راه رفتن نباشد آنها ناامید شده بودند.

اگرچه برای مدی نسبت به سایر کودکان رسیدن به این نقطه عطف اندکی زمان بر بود اما اکنون وی آماده حضور در نخستین روز کودکستان همراه سایر همتایان خود است.

مدی چهار ساله پس از سکته شدید داخل رحم مادر مراحل پیشرفت را به شکلی شگفت‌انگیز پشت سرگذاشت.



مادر «مدی» اظهار داشت: پس از این‌که مدی متولد شد به ما گفتند که اگر زنده بماند نباید انتظار راه رفتن، صحبت کردن یا ارتباط برقرار کردن از وی را داشته باشیم.

اما امروز او می‌تواند به سمت درهای مدرسه بدود، فکر کردن به تمام موانعی که وی پشت سر گذاشت موجب احساس غرور می‌شود.
اندی شنان - مشاور پزشک زنان اظهار داشت: یک سکته در رحم آسیب مغزی و در نتیجه ناتوانی‌هایی را ایجاد می‌کند که در نتیجه خونریزی و فقدان اکسیژن ایجاد می‌شوند.

حدود سه نفر از هر ۱۰۰۰ کودک، پیش از تولد دچار آسیب مغزی می‌شوند.

وی افزود: یک کودک بیش از یک بزرگسال از توانایی بالقوه طی کردن مراحل پیشرفت برخوردارند چرا که آنها بهتر می‌توانند از دیگر بخش‌های مغز خود استفاده کنند.

وقتی که مدی به دنیا آمد مادر و پدرش می‌دانستند که دخترشان به نظر سالم نمی‌آید و زمانی که او تنها یک روز داشت با یک سونوگرافی مشخص شد که در رحم مادر دچار یک آسیب شدید مغزی شده است.

مدی با نور آبی فلورسنت نیز برای زردی مورد درمان قرار گرفت، مدی حدود ۶ هفته در بیمارستان بستری شد و زمانی که به خانه برگشت، والدینش در فکر خرید صندلی چرخدار و نگهداری ۲۴ ساعته از دخترشان بودند، چرا که پزشکان به این خانواده که سه فرزند دیگر در سنین ۲۰، ۱۱ و ۱۰ دارند هشدار داده بود که این دختر کوچک ممکن است هرگز راه نرود و نتواند حرف بزند، اما وقتی مدی از سمت دیگر و سالم مغز خود برای انجام این کارها استفاده کرد، همه را شگفت زده کرده بود.